Hoofdpagina | Bachelor in het communicatiemanagement

Suposupport


Studiepunten3Creditcontract mogelijkJa
Programmajaar3Examencontract mogelijkJa

Docenten

  • Jamaels Inge

Onderwijsvorm

  • Groepswerk
  • Stage/praktijkoefening

Begincompetentie

Alle eindcompetenties van eerste en tweede programmajaar (modeltraject) van de professionele bacheloropleiding Communicatiemanagement.

Eindcompetentie

Communicator
Voor eindcompetentie 2A :
2.4 De student voert op een gepaste manier interne en externe, formele en informele gesprekken , hij leidt en coördineert de gesprekken met interne en externe supo-partners.
2.9. De student werkt samen met collega’s en/of externe toeleveranciers om de communicatie-opdracht professioneel uit te voeren.
2.11.De student beheert de supo-website/community in samenspraak met de studenten journalistiek.
2.13.De student staat externe en interne klanten van supo , opdrachtgevers, partners en medewerkers zelf te woord, verwijst door, kondigt ze aan, stelt ze voor...

Organisator
Voor eindcompetentie 3A :
3.1. De student plant en organiseert op gepaste manier een communicatiecampagne/actie voor supo zodat alle activiteiten stipt, vlot en correct afgehandeld worden;
3.4. De student organiseert op gepaste manier met een vooraf bepaald budget een project (campagne, persmededeling, evenement, …) voor supo.

Beleidsadviseur/ondernemer
4.A. De student begrijpt de visie en de managementstrategie van supo, zodat hij dit bedrijf/merk vanuit marketingcommunicatie-standpunt adequaat kan ondersteunen.
4.B. De student scant en interpreteert de maatschappelijke trends die relevant zijn in relatie tot supo als bedrijf en tot zijn doelgroepen
4.C. De student verleent op basis van zijn kennis en inzicht in marketing-en verkoopstechnieken een adequaat advies binnen de marketingcontext en-strategie van het 'supo bedrijf'.

Inhoud

Uitbouw en opvolging van interne en externe communicatie voor het cross-mediaal(print,radio,TV,internet)leerplatform,supo.
De studenten werken, in samenspraak met de supo-verantwoordelijken en onder intensieve begeleiding van de docent,de meest adequate oplossingen uit voor een reeks vooropgestelde communicatieproblemen.
Doelstelling is dat de studenten van 'supo support' fungeren als een marketingcommunicatie-team dat ondersteuning biedt voor het leerbedrijf supo.
Zij maken hiervoor gebruik van een mix van PR-,Event- en andere Commerciële communicatie-instrumenten.

Een specifieke omschrijving van de te realiseren projecten wordt via Toledo ter beschikking gesteld.
Elke student bevestigt zijn engagement voor de projecten waarvoor hij/zij verantwoordelijkheid draagt middels een 'voor akkoord' handtekening van de betreffende opdracht.

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Uitrustings- en werkmateriaal

  • Toegepaste Software

Evaluatie

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Opdrachten100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Opdrachten100%