Hoofdpagina | Bachelor in het communicatiemanagement
Stage CC Interactief
Docenten
- Rochtus Marina
- Van Espen Nora
- Jamaels Inge
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Alle opleidingsonderdelen die deel uitmaken van de opleiding “Communicatiemanagement-Richting commerciële communicatie/interactief” (met uitzondering van het onderdeel’Eindwerk’).
Eindcompetentie
De stage zal meestal voor een profitorganisatie zijn en betrekking hebben op externe commerciële interactieve communicatie
Alle eindcompetenties van de bachelor communicatiemanagement worden via het geïntegreerd opleidingsonderdeel “stage” geëvalueerd. Het betreft volgende algemene competenties : 1.A. Als informatiebeheerder verzamelt de jonge professional met de gepaste ICT-tools eventueel meertalige bestaande gegevens efficiënt, verwerkt deze tot in beroepscontext direct bruikbare informatie, beheert die informatie en doet ze doorstromen naar anderen. 2.A. Als communicator laat de jonge professional via de geijkte kanalen een boodschap conceptueel, tekstueel, auditief en visueel communiceren in verschillende talen (Nederlands, Frans en Engels) aangepast aan het medium en de specifieke doelgroep. 2.B. De jonge professional zorgt er voor dat elke vorm van communicatie bij de juiste doelgroep terechtkomt via het geijkte kanaal en zorgt voor opvolging indien nodig. 3.A. Als organisator/coördinator kan de jonge professional volgens de basisregels van projectmanagement elke nieuwe beroepsspecifieke opdracht analyseren en planmatig aanpakken en oplossen. 3.B. De jonge professional stelt daarvoor werkbare procedures op: voor zichzelf, voor medewerkers, voor de leidinggevende en bevordert op die manier ook het doelgerichte, planmatige handelen bij anderen. 3.C. De jonge professional plant zijn werk in tijd, stelt prioriteiten, haalt deadlines, ook als hij onder (zware) stress staat. 4.A. Als beleidsadviseur/ondernemer begrijpt de jonge professional de visie en managementstrategie, vat hij/zij de draagwijdte ervan zodat hij/zij de implementatie ervan adequaat kan ondersteunen. 4.B. De jonge professional kan maatschappelijke trends en de rol van de media hierin naar waarde schatten in relatie tot de doelstellingen van de eigen organisatie/bedrijf.. 4.C. De jonge professional verleent op basis van zijn kennis en inzicht in marketing-en verkoopstechnieken een adequaat advies binnen de marketingcontext en-strategie van de klant/opdrachtgever 5.A. Als kwaliteitsbewaker staat de jonge professional bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering. 5.B. Als kwaliteitsbewaker levert de jonge professional bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen een bijdrage tot het verbeteren van de kwaliteit van zijn beroepsomgeving.
Inhoud
STAGE-OMKADERING
1.Algemene stage-info & briefing stage-modaliteiten met het hoe en waarom van de begeleiding, de tussentijdse gesprekken, de evaluatie, de tussentijdse analyse van de swots, de terugkomdag en de opvolging.
2.Personal Sales Communication Persoonlijke communicatie in •Sollicitatie •Werkomgeving •Verkoopsgesprek
3.Consumentenpsychologie
STAGEPRAKTIJK De stage-praktijk omvat een bedrijfsstage van 12 weken in de periode februari-mei, onder begeleiding van een stagementor en een stagebegeleider (stagedocent). Studenten worden aangemoedigd om deze stageduur op eigen initiatief te verlengen.
STAGERAPPORT: dat inhoudelijk en vormelijk opgemaakt wordt zoals in de handleiding stage vermeld
STAGEPRESENTATIE stagepresentatie in het Frans o.b.v. een voorafgaandelijke briefing (cfr stage-omkadering)
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans - tweede examenperiode
1 geïntegreerde score bepaald door:
-de stage zelf: swotanalyses, stagerapport, franstalige stagepresentatie en eindevaluatie
-Personal Sales Communication
-Consumentenpsychologie
Tweede examenkans-derde examenperiode:
Door de aard van het geïntegreerde opleidingsonderdeel is de organisatie van een tweede zittijd niet mogelijk.
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Geïntegreerde evaluatie | 100% | |