Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Engels 3 (BMA)
Docenten
- De Saeger Lutgardis
- Ginckels Willem
Onderwijsvorm
- Oefensessie
- Werkcollege
- Zelfstudie
Begincompetentie
Eindcompetenties Engels 2 (trajectschijf 2)
Eindcompetentie
BM_AC_0.1.3b | Gebruikt beroepsspecifieke woordenschat. | Integratieniveau |
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Integratieniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
BM_AC_05.1.3a | Past de stijl aan het publiek aan (inclusief non-verbaal gedrag). | Integratieniveau |
BM_AC_05.1.3c | Drukt zich helder en vlot uit. | Integratieniveau |
BM_AC_05.1.3d | Formuleert een boodschap logisch en gestructureerd. | Integratieniveau |
BM_AC_05.1.3j | Begrijpt vaktechnische taal bij presentaties. | Integratieniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
BM_AC_05.2.3a | Begrijpt de meeste correspondentie, verslagen en vakliteratuur. | Integratieniveau |
BM_AC_05.2.3d | Begrijpt de emotionele lading in persoonlijke en zakelijke brieven en reageert hierop adequaat. | Integratieniveau |
BM_AC_05.2.3e | Voert de zakelijke correspondentie van het bedrijf met de nodige accuratesse en creativiteit en heeft oog voor de eigenheid van elke brief en elke klant. | Integratieniveau |
Inhoud
De vier vaardigheden voor taalverwerving komen aan bod.
Schrijven: De studenten leren een klachtenbrief en -mail, rapporten en een CV schrijven. Het schrijven wordt geëvalueerd met tussentijdse evaluatie, samen met bepaalde grammatica-oefeningen (language exercises) en woordenschatoefeningen die de student verwerkt in zelfstudie.
Spreken: Applying for a job, job interview, business ethics.
Luisteren en lezen: teksten en videomateriaal ivm het vakgebied. In de case studies worden de verschillende vaardigheden geïntegreerd ingeoefend.
Op Toledo worden een aantal teksten, documenten en videomateriaal aangeboden die moeten verwerkt worden in zelfstudie.
Lezen: De studenten kiezen ook een Engelstalig boek i.v.m. met hun opleiding (vakliteratuur), vatten dit samen en presenteren dit op het mondeling examen.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Toledo (Digitale leeromgeving)
Evaluatie
Het schrijven wordt geëvalueerd met tussentijdse evaluatie, samen met bepaalde grammatica-oefeningen (language exercises) en woordenschatoefeningen die de student verwerkt in zelfstudie.
Op het mondeling examen wordt de samenvatting van de zelfgekozen vakliteratuur voorgesteld. Verder zijn er nog inhoudsvragen over de leerstof.
Er is ook een vraag waarvoor geen voorbereidingstijd gegeven wordt, nl. een simulatie van een jobinterview.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 40% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 60% | Bij het mondeling examen is één vraag onvoorbereid, nl.interview (sollicitatie) | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 40% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 60% | Bij het mondeling examen is één vraag onvoorbereid, nl.interview (sollicitatie) |