Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Frans 5 (BIO)
Docenten
Onderwijsvorm
- Werkcollege
- Zelfstudie
- Groepswerk
- Oefensessie
Begincompetentie
Eindcompetenties van de opleidingsonderdelen Frans 1,2,3,4
Eindcompetentie
BM_AC_0.1.3b | Gebruikt beroepsspecifieke woordenschat. | Integratieniveau |
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Integratieniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
BM_AC_05.1.2b | Neemt (bij werkoverleg/vergaderingen) actief deel aan eenvoudige gesprekken over hem vertrouwde onderwerpen. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1.3c | Drukt zich helder en vlot uit. | Integratieniveau |
BM_AC_05.1.3f | Wisselt complexere informatie uit face-to-facesituaties met klanten of telefonisch. | Integratieniveau |
BM_AC_05.1.3j | Begrijpt vaktechnische taal bij presentaties. | Integratieniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
BM_AC_05.2.2c | Stelt met behulp van een woordenboek brieven en e-mails op rond de meest voorkomende zaken in de dagelijkse beroepspraktijk, in formele en informele taal. | Integratieniveau |
BM_AC_05.2.3b | Vindt snel relevante informatie in formulieren en teksten over een breed scala aan onderwerpen in de eigen werksfeer. | Integratieniveau |
Inhoud
De student leert genuanceerd en professioneel communiceren in het Frans: telefoneren, verkoopsgesprekken voorbereiden en voeren, klanten mondeling en schriftelijk informeren op een fictieve handelsbeurs, producten en bedrijven voorstellen, solliciteren, professionele items voorstellen, vergaderen.
Via een uitwisselingsproject met Franstalige studenten worden de communicatieve taalvaardigheden verder uitgediept.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Handboeken
- Vocabulaire Progressif Du Français Des Affaires Avec 200 Exercices Ed 2004
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Tijdens het academiejaar leggen de studenten een portfolio aan waaruit blijkt welke taken zij hebben afgewerkt. Hierin zitten bepaalde oefeningen die thuis en in de klas voorbereid werden, de voorbereiding en de verslagen ivm het uitwisselingsproject, bepaalde opdrachten die persoonlijk uitgewerkt moeten worden en een persdossier dat de studenten zelf aanleggen en voorstellen op het mondelinge examen.
Extra evaluatievoorwaarden : geen ongewettigde afwezigheid tijdens het uitwisselingsproject
Het mondelinge examen evalueert de zakelijke taalvaardigheid van de studenten via open vragen over de geziene thema's (70%) en via het portfolio (30%).
eerste examenkans - eerste examenperiode: 30% portfolio + 70% mondeling examen
tweede examenkans - derde examenperiode: 30% portfolio + 70% mondeling examen
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | |