Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Frans 4 (BAF)
Docenten
Onderwijsvorm
- Werkcollege
- Oefensessie
- Zelfstudie
Begincompetentie
Eindcompetenties van de opleidingsonderdelen Frans 1, 2 & 3.
Eindcompetentie
BM_AC_0.1.3b | Gebruikt beroepsspecifieke woordenschat. | Integratieniveau |
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Integratieniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
BM_AC_05.1.2a | Kan in bepaalde (beroepsgerelateerde) situaties een conversatie voeren. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1.2b | Neemt (bij werkoverleg/vergaderingen) actief deel aan eenvoudige gesprekken over hem vertrouwde onderwerpen. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1.2c | Wisselt eenvoudige informatie uit in face-to-facesituaties met klanten of telefonisch. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1.2d | Geeft aan de hand van slides een korte presentatie. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2.2a | Begrijpt de informatie van standaardbrieven/e-mails en memo's met zakelijke inhoud. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2.2c | Stelt met behulp van een woordenboek brieven en e-mails op rond de meest voorkomende zaken in de dagelijkse beroepspraktijk, in formele en informele taal. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2.2d | Stelt een eenvoudig rapport/verslag op van een werkoverleg. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2.2e | Maakt zich de morfologie en grammatica van de taal, gedeeltelijk op zelfstandige basis, verder eigen. | Doorgroeiniveau |
Inhoud
De student leert professioneel en genuanceerd communiceren in het Frans: een gesprek voeren en/of vergaderen over boekhoudkundige en fiscale thema's; een bedrijf voorstellen; mondeling, schriftelijk en/of elektronisch solliciteren; schriftelijk en/of elektronisch communiceren i.v.m. betalingen.
Via een uitwisselingsproject met Franstalige studenten wordt de mondelinge taalvaardigheid verder uitgediept.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Tijdens het academiejaar leggen de studenten een portfolio aan waaruit blijkt welke taken zij hebben afgewerkt. Hierin zitten oefeningen die de studenten voorbereid hebben, een verslag van het uitwisselingsproject, opdrachten die persoonlijk uitgewerkt moeten worden en een persdossier dat de studenten zelf aanleggen en voorstellen op het mondelinge examen.
Extra evaluatievoorwaarden : geen ongewettigde afwezigheid tijdens het uitwisselingsproject.
Het mondelinge examen evalueert de zakelijke taalvaardigheid van de studenten via open vragen over de geziene thema's (70%) en via het portfolio (30%).
eerste examenkans - eerste examenperiode - 30% portfolio + 70% mondeling examen
tweede examenkans - derde examenperiode - 30% portfolio + 70% mondeling examen
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 100% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | |