Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Engels 2 (BLM)
Docenten
Onderwijsvorm
- Groepswerk
- Oefensessie
- Zelfstudie
Begincompetentie
Eindcompetenties Engels 1 Trajectschijf 1
Eindcompetentie
BM_AC_04 | BM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_04.2b | Luistert actief naar feedback en probeert ervan te leren. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1.2a | Kan in bepaalde (beroepsgerelateerde) situaties een conversatie voeren. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1.2c | Wisselt eenvoudige informatie uit in face-to-facesituaties met klanten of telefonisch. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1.2d | Geeft aan de hand van slides een korte presentatie. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1.2f | Begrijpt uiteenzettingen over vertrouwde onderwerpen uit de actualiteit of de werkomgeving. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.1.2g | Begrijpt beroepsgerelateerde instructies/woordenschat in min of meer duidelijk gesproken standaardtaal. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiënte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2.2a | Begrijpt de informatie van standaardbrieven/e-mails en memo's met zakelijke inhoud. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2.2c | Stelt met behulp van een woordenboek brieven en e-mails op rond de meest voorkomende zaken in de dagelijkse beroepspraktijk, in formele en informele taal. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2.2e | Maakt zich de morfologie en grammatica van de taal, gedeeltelijk op zelfstandige basis, verder eigen. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_06 | BM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_06.2a | Pleegt overleg. | Doorgroeiniveau |
Inhoud
Lezen en beroepsspecifieke woordenschat: via beroepsgerichte teksten en oefeningen (deels in de klas, deels als zelfstudie)
Schrijven: een zakelijke brief en E-mail
Grammatica: o.a. modal verbs, verschillen tussen Nederlands en Engels.
Spreken: Conversatieoefeningen en rollenspel (telefoneren, onderhandelen).
Studenten geven ook twee presentaties in groep: een nieuwsbulletin van een hele week en een zelfgekozen (logistiek-gerelateerd) topic.
Luisteren: Studenten volgen het Engelstalige nieuws en rapporteren.
De student verwerkt zelfstandig de cursus voor zelfstudie "Thematic Vocabulary list and exercises for self-study".
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
De tussentijdse evaluatie test vooral het mondelinge aspect van het Engels.
De student geeft 2 presentaties:
1. een overzicht van één week nieuws
2. een logistiek-gerelateerd onderwerp.
Aanwezigheid en actieve participatie wordt ook in de tussentijdse evaluatie opgenomen.
Er zijn ook onaangekondigde tussentijdse oefeningen (zoals telefoneren)die meetellen voor het eindresultaat tussentijdse evaluatie.
Het schriftelijk examen gaat over de gehele leerstof (cursus en documenten op Toledo en zelfstudiecursus)
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | 60% | | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | 40% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | 60% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 40% | |