Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Engels 2 (BAF)
Docenten
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Engels 1 - Trajectschijf 1
Eindcompetentie
BM_AC_0.1.3b | Gebruikt beroepsspecifieke woordenschat. | Integratieniveau |
BM_AC_04 | BM_AC_04 - Kritisch evalueren van het eigen functioneren en de werkomgeving en streven naar levenslang leren. | Integratieniveau |
BM_AC_04.2a | Herkent sterktes en zwaktes in het eigen functioneren en leert van fouten. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_04.2b | Luistert actief naar feedback en probeert ervan te leren. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_04.3c | Formuleert verbeterpunten. | Integratieniveau |
BM_AC_05 | BM_AC_05 - De interne en externe communicatie ondersteunen en verzorgen, zowel mondeling als schriftelijk, in minstens 3 vooraf gespecificeerde talen. | Integratieniveau |
BM_AC_05.1 | BM_AC_05.1 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders mondeling communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
BM_AC_05.1.3a | Past de stijl aan het publiek aan (inclusief non-verbaal gedrag). | Integratieniveau |
BM_AC_05.1.3c | Drukt zich helder en vlot uit. | Integratieniveau |
BM_AC_05.1.3d | Formuleert een boodschap logisch en gestructureerd. | Integratieniveau |
BM_AC_05.2 | BM_AC_05.2 - Op een genuanceerde en efficiƫnte manier met alle stakeholders schriftelijk communiceren in het Nederlands en op een behoorlijke manier in het Frans/Engels/Duits of Spaans of Chinees, rekening houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel. | Integratieniveau |
BM_AC_05.2.2e | Maakt zich de morfologie en grammatica van de taal, gedeeltelijk op zelfstandige basis, verder eigen. | Doorgroeiniveau |
BM_AC_05.2.3f | Bouwt een gestructureerd verslag en/of advies op. | Integratieniveau |
BM_AC_06 | BM_AC_06 - Samenwerken als lid van een team en van de organisatie. | Integratieniveau |
BM_AC_06.3d | Heeft een open houding. | Integratieniveau |
BM_AC_10 | BM_AC_10 - Handelen vanuit ethische en deontologische principes. | Elementair niveau |
BM_AC_10.1c | Respecteert gemaakte afspraken. | Elementair niveau |
Inhoud
Studie van economische topics uit:
- MacKenzie, I. (2002). English for Business Studies: A course for Business Studies and Economics students - Student's Book (Units 1-15) 2nd edition. Cambridge: Cambridge University Press (ISBN 0 521 75285 X)
- Woordenschat: uitbreiding van algemene woordenschat en idiomatische uitdrukkingen en van functionele woordenschat ivm het vakgebied accountancy - fiscaliteit; gedeeltelijk aangeboden als zelfstudiepakket.
- Spelling: occasionele spelling hints; verwijzingen naar leerstof van het eerste jaar.
- Grammatica: occasionele herhalingen van stof uit het eerste jaar; aandacht voor zinspatronen uit het Engels indien nodig.
- Mondelinge communicatie:
praktische oefeningen ivm communicatievaardigheid: presentatie van persoonlijk werk; lees- en luistervaardigheid mbt zakelijke teksten uit "English for Business Studies" units 1-15.
- Schriftelijke communicatie: Mindmapping: techniek om te noteren en/of samen te vatten; samenvatten van teksten; rapporteren van bevindingen en argumentatie omtrent een omstreden onderwerp; emails.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- English For Business Studies Student Sbook 2 E
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | 40% | | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | 60% | | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | 100% | |