Hoofdpagina | Internationaal programma
Internationale communicatie 4
Docenten
Onderwijsvorm
- Groepswerk
- Hoorcollege
- Oefensessie
- Practicum
- Zelfstudie
- Werkcollege
Begincompetentie
Internationale communicatie 4 - Helho
Eindcompetentie
Engels 3
De student
- bouwt een breder referentiekader op
- verzamelt gericht infomatie via het internet, naslagwerken, audiovisueel materiaal, uit eigen waarneming en vertalende woordenboeken
- beoordeelt deze bronnen op kwaliteit
- registreert gericht informatie in tekst, beeld en geluid
- verwelkomt externe en interne nationale en internationale klanten, opdrachtgevers, freelance medewerkers, verwijst door, staat te woord, kondigt aan, stelt voor.
- heeft een constructieve inbreng in een team met respect voor de inbreng van de anderen
- voert zelfstandig research uit
- presenteert (met PPT in de vreemde taal) zijn haar ervaringen
- leeft afspraken en deadlines na
- evalueert het eigen functioneren kritisch en stuurt dit indien nodig bij en verwerft verder (basis)woordenschat en inzicht in taalstructuren om alle vereiste competenties te bereiken.
Engels 4
De student verzamelt op een efficiënte manier meertalige gegevens en beoordeelt en interpreteert deze op een correcte manier. Hij communiceert hierover met zowel leken als specialisten uit het beroepenveld.(1.1, 1.3, 2.12) Hij voert op een gepaste manier interne en externe, formele en informele gesprekken.(2.4) Hij bouwt kwaliteitsvolle redeneringen op, waarbij hij rekening houdt met beroepsspecifieke inzichten, ervaringen, bevindingen en gewoonten (5.2) Hij blijft het eigen functioneren kritisch evalueren en waar nodig stuurt hij bij. (5.3) Hij verwerft inzicht in de geïntegreerde communicatie en communiceert hierover op een correcte manier. (2.12, 5.9) In een multicultureel, multidisciplinair team communiceert hij met respect voor de inbreng van anderen en geeft zelf blijk van een open en constructieve houding.(5.12)
Spaans 1
1.1.1 De student verzamelt zelfstandig gerichte informatie via databanken, het internet of kranten en tijdschriften
De student beoordeelt zijn bronnen op kwaliteit, betrouwbaarheid en relevantie.
1.1.3 De student maakt syntheses van anderstalige teksten, waarbij hij toont dat hij algemene en in mindere mate beroepsspecifieke onderwerpen begrijpt en hoofdzaken van bijzaken onderscheidt.
2.2.2 De student voert informele gesprekken
De student gebruikt hierbij overtuigende argumenten om zijn standpunt kracht bij te zetten in gesprekken of een debat (E/F). Hij respecteert daarbij ook andermans visie.
De student creëert verder contact met de luisteraar bij het debatteren en speelt in op de partner bij het interviewen (E).
2.2.6 De student kan mensen verwelkomen en voorstellen
2.2.9 De student doet een groepspresentatie (E), waarbij hij zijn ideeën op een vlotte manier verwoordt met behulp van aangepaste tools.
3.3. De student is tijdens de lessen regelmatig aanwezig, neemt actief deel aan de lessen en respecteert deadlines bij het afgeven van taken.
5.3 De student streeft naar kritische zelfevaluatie: verbetering van zijn mondeling en schriftelijk taalgebruik. Daarbij werkt hij systematisch aan woordenschatuitbreiding, taalstructuren, uitspraak en spelling.
Inhoud
Engels 3
Grammatica Lezen, luisteren, spreken en schrijven : Artikels uit de engelstalige pers worden gelezen, geanalyseerd, besproken en verwerkt. Authentieke beeld-en klankopnames worden beluisterd, besproken en verwerkt.
Engels 4
Woordenschat uit Today’s Words in Context (hfdstk 1,2,5,6,12,13,15,16) Lezen, luisteren, spreken en schrijven : Artikels uit de engelstalige pers worden gelezen, geanalyseerd, besproken en verwerkt. Authentieke beeld- en klankopnames worden beluisterd, besproken en verwerkt.
Spaans 1
CEF A1
Meest voorkomende structuren in eenvoudige gesprekken en teksten over alledaagse onderwerpen ook in ruimer tijdsperspectief : zie inhoudstafel handboek (tweede helft)
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Engels 3
Handboeken
- English Grammar In Use (with answers and cd-rom)
Engels 4
Today S Words In Context New EditionSpaans 1
Aula Internacional 1 Tekstboek + Audio Cd
Evaluatie
Engels 3 |
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | | 100% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | | 100% | Engels 4 |
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | | 100% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | | 100% | Spaans 1 |
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen | | 100% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | | 100% |