Hoofdpagina | Avondopleiding - Bachelor in het officemanagement
Frans 1 algemene communicatie
Docenten
Onderwijsvorm
- Oefensessie
- Hoorcollege
- Practicum
- Zelfstudie
Begincompetentie
Eindtermen Frans van het algemeen secundair en secundair technisch talenonderwijs.
Eindcompetentie
2.A. Als (meertalige) communicator toont de jonge professional aan dat hij via de geijkte kanalen een boodschap in verschillende talen zowel mondeling als schriftelijk aan de juiste doelgroep kan doorgeven; die boodschap bevat accurate, duidelijke, (qua vormgeving) aantrekkelijke informatie, aangepast aan de specifieke doelgroep. Hij kan voor opvolging zorgen indien nodig.
De student begrijpt teksten over dagelijkse en maatschappelijke onderwerpen geschreven in een courante taal en interpreteert welke informatie essentieel is.
Zo verwerft de student Franstalige informatie (hoofdzakelijk onder begeleiding).
De student maakt zich de morfologie (naamwoord, werkwoord, en determinant) van de Franse taal eigen, begrijpt de grammaticale schema’s en past de theorie toe in grammaticaoefeningen, vertaalzinnen evenals in korte eigen geschreven teksten.
De student bouwt een eenvoudige maar kwaliteitsvolle redenering op en verwoordt die schriftelijk.
3.C. De jonge professional kan zijn werk in tijd plannen, prioriteiten stellen, deadlines halen, ook als hij onder (zware) stress staat.
De student oefent zelfstandig de basiswoordenschat in en past deze toe in oefeningen en vertaalzinnen.
5.A. Als kwaliteitsbewaker kan de jonge professional bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen instaan voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
De student evalueert zijn zelfgeschreven documenten kritisch, doet aan zelfevaluatie en stuurt zich bij waar nodig.
De student heeft aandacht voor deelelementen van de taal en streeft correctheid na, hij werkt nauwgezet.
European level scale: luisteren B1; lezen B1-B2; spreken A2-B1; schrijven A2-B1
Inhoud
- Grammaticatheorie en oefeningen over le nom, les déterminants en les pronoms;
- De dossiers "la mobilité" en "le savoir-vivre" uit de docentencursus;
- Vocabulaire 2000, hoofdstukken 1-5.
- Grammaticatheorie en oefeningen over de werkwoorden en de pronoms personnels;
- De dossiers "l'Europe" en "la France" uit de docentencursus;
- Vocabulaire 2000, hoofdstukken 6-10.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Handboeken
- Grammaire de Base
- Vocabulaire 2000 (incl. CD)
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | Deelexamen in november. | 50% | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | Deelexamen in januari. | 50% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | | 100% |