Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Vierde taal Duits 3 (BMA)
Docenten
Onderwijsvorm
- Hoorcollege
- Oefensessie
- Zelfstudie
Begincompetentie
Eindcompetenties vierde taal Duits 2 (BMA)
Eindcompetentie
Eindcompetentie 1A
Als informatiebeheerder kan de jonge professional met de gepaste ICT-tools eventueel meertalige gegevens efficiënt verzamelen, verwerken tot in beroepscontext direct bruikbare informatie, die informatie beheren en doen doorstromen naar anderen.
1.1 de student verzamelt voor een opdracht de vereiste meertalige gegevens efficiënt vanuit betrouwbare, relevante bronnen zoals www.goethe.de en www.tourismus-deutschland.de
1.3 de student verwerkt deze gegevens zelfstandig tot direct bruikbare informatie o.a. in het voorstellen van een Messestadt.
1.6 de student maakt de gegevens bruikbaar , verwerkt ze statistisch voor het administratief ondersteunen van het marketingbeleid o.a. een Belgisch product op de Duitse markt brengen.
Eindcompetentie 2.A
Als meertalige communicator toont de jonge professional aan dat hij via de geijkte kanalen een boodschap in verschillende talen zowel mondeling als schriftelijk aan de juiste doelgroep kan doorgeven; die boodschap bevat accurate, duidelijke(qua vormgeving) aantrekkelijke informatie, aangepast aan de specifieke doelgroep.
2.1 de student onderhandelt, overtuigt, adviseert in een face-to-face gesprek en aan de telefoon b.v. Angebot, Bestellung, Beschwerde
2.2 de student ondersteunt in een marketinggerichte omgeving op een gepaste manier interne en externe communicatie , zowel schriftelijk als mondeling rekening houdend met de culturele verschillen, nationaal en internationaal, formeel en informeel o.a.een Angebot, Bestellung opstellen en klachten behandelen.
2.3 de student communiceert in een marketinggerichte omgeving mondeling en schriftelijk op een efficiënte en genuanceerde manier zoals bij het oplossen van problemen.
2.4 de student bouwt met medewerkers en externe partners een relatie op en onderhoudt deze o.a.met een Geschäfstpartner.
Inhoud
Teksten: actuele onderwerpen, aangevuld met videoprogramma's en luisteroefeningen om de spreekvaardigheid te stimuleren.
Grammatica: herhaling van de basis + Konjunktiv I en II, Passiv, Rektion der Verben
Korrespondenz: inleiding + Anfrage-Angebot-Bestellung-Auftragsbestätigung-Versandanzeige-Lieferungsverzögerung-Beschwerde
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Handboeken
- Duitse Basisgrammatica
- Geschäftliche Telefonate
- Unternehmen Deutsch aufbaukurs
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | | 50% | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | | 50% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | | 50% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | | 50% |