Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Chinees 5
Docenten
- Verstegen Anneleen
- Hedebouw Els
- Lu Yan
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Chinees 5 bouwt verder op Chinees 4, bereikt hebben van eindcompetenties Chinees 4 sterk aangeraden.
Eindcompetentie
De eindcompetenties worden binnen het Europese taalniveau A2 gesitueerd.
Informatiebeheerder:
Voor eindcompetentie 1A:
1.7. De student vult in beperkte mate formulieren in in het Chinees.
1.9. De student onderkent in beperkte mate lacunes in de opstelling en/of invulling van Chinese formulieren, rapporteert deze en helpt ze oplossen. Dit in zeer beperkte mate ook op met de hand ingevulde formulieren.
Communicator:
Voor eindcompetentie 2A:
2.2. De student ondersteunt interne en externe communicatie waar mogelijk in het Chinees, mondeling en schriftelijk, rekening houdend met culturele verschillen, formeel en informeel. Dit alles voornamelijk op relatieniveau, maar in zeer beperkte mate wendt de student zijn/haar kennis van het Chinees ook aan in de beroepscontext.
2.5. De student gebruikt zijn/haar kennis van het Chinees in de mate van het mogelijke bij het opbouwen en onderhouden van een relatie met medewerkers en externe partners. De student beschrijft plaatsen en ervaringen.
Kwaliteitsbewaker:
Voor de eindcompetentie 5B:
5.3. De student evalueert het eigen functioneren kritisch en stuurt eventueel bij. Op basis van deze reflectie streeft hij ook naar een verdere (levenslange) ontwikkeling van de eigen competenties. De student gaat zelf op zoek naar nieuwe inhouden.
5.10. De student staat kritisch tegenover de informatie waarmee hij wordt geconfronteerd en houdt rekening met culturele verschillen in communicatie.
5.11. De student levert een bijdrage tot de kwaliteit van relaties met alle betrokkenen in zijn beroepsomgeving, voornamelijk degenen met een Chinese achtergrond, doordat hij/zij de Chinese cultuur enigszins kent, zich daar gemakkelijker in inleeft en vandaaruit klantgericht denkt en handelt.
Inhoud
1. Plaatsen beschrijven
2. Reiservaringen
3. Geld wisselen
4. Formulieren invullen
5. Bibliotheekbezoek
Lessen 15-16 in het handboek (New Practical Chinese Reader 2).
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- Concise English-Chinese/Chinese-English Dictionary
- New Practical Chinese Reader Textbook 2 Hb Ed 2002
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans - Eerste examenperiode - 50% mondeling examen en 50% schriftelijk examen
- Voor het mondeling examen wordt geen voorbereidingstijd voorzien.
- Het maken van taken en deelname aan bv. dictees tijdens de lessen kan een doorslaggevende positieve invloed hebben op het eindresultaat.
Tweede examenkans - Derde examenperiode - 50% mondeling examen en 50 % schriftelijk examen
- Voor het mondeling examen wordt geen voorbereidingstijd voorzien.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | | 50% | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | | 50% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | | 50% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | | 50% |