Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Frans 5 (BIO)
Docenten
Onderwijsvorm
- Werkcollege
- Oefensessie
- Groepswerk
- Zelfstudie
Begincompetentie
Eindcompetenties van de opleidingsonderdelen Frans 1,2,3,4
Eindcompetentie
Beroepsrol Informatiebeheerder
1.A. De student verzamelt de voor een opdracht vereiste gegevens snel en efficiënt uit relevante Franstalige bronnen die de student zelf geselecteerd heeft.
1.4. De student verwerkt de gegevens in een synthese en een beperkt aantal slides voor een presentatie.
1.9. De student geeft mondelinge informatie beknopt weer.
De student bereikt het niveau B2 (luisteren en lezen) van de Council of Europe.
Beroepsrol Communicator
2.1. De student informeert Franstalige klanten/collega’s in een face-to-face gesprek en aan de telefoon, onderhandelt, verkoopt producten/diensten, stelt een product/bedrijf voor, stelt zijn opleiding/eindwerk/stage voor, solliciteert
2.2. De student communiceert in een marketinggerichte omgeving op een efficiënte en genuanceerde manier in het Frans.
2.7. De student stelt memo’s, rapporten, folders, e-mails en een CV op in het Frans.
De student bereikt het niveau B2 (spreken en schrijven) van de Council of Europe.
Inhoud
De student leert genuanceerd en professioneel communiceren in het Frans: telefoneren, verkoopsgesprekken voorbereiden en voeren, klanten mondeling en schriftelijk informeren op een fictieve handelsbeurs, producten en bedrijven voorstellen, solliciteren, professionele items voorstellen, vergaderen.
Via uitwisselingsprojecten met Franstalige studenten wordt zowel de mondelinge als de schriftelijke taalvaardigheid verder uitgediept.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Handboeken
- Comme Convenu ! Cours de communication française
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Tijdens het academiejaar leggen de studenten een portfolio aan waaruit blijkt welke taken zij hebben afgewerkt. Hierin zitten bepaalde oefeningen die thuis en in de klas voorbereid werden, de voorbereiding en de verslagen ivm de uitwisselingsprojecten, bepaalde opdrachten die persoonlijk uitgewerkt moeten worden en een persdossier dat de studenten zelf aanleggen en voorstellen op het mondelinge examen.
Extra evaluatievoorwaarden : geen ongewettigde afwezigheid tijdens de uitwisselingsprojecten
Het mondelinge examen evalueert de zakelijke taalvaardigheid van de studenten via open vragen over de geziene thema's (66.6%) en via het portfolio (33.3%).
eerste examenkans - eerste examenperiode: 33,3% portfolio + 66,6% mondeling examen
tweede examenkans - derde examenperiode: 33,3% portfolio + 66,6% mondeling examen
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | | 100% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | | 100% |