Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
B-to-B marketing en internationale marketing
5 | Ja |
3 | Enkel met het oog op behalen credits |
Docenten
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties marketingcommunicatie
Eindcompetentie
1.1. De student verzamelt op efficiƫnte wijze de voor de opdracht vereiste, meertalige gegevens vanuit betrouwbare, recente en relevante bronnen. De student verwijst in zijn paper correct naar de gebruikte websites en eventuele andere informatiebronnnen.
1.3. en 5.9 en 5.10
De student verwerkt zelfstandig en kritisch geselecteerde gegevens tot direct bruikbare en zinvolle informatie waarbij hij streeft naar een hoge mate van correctheid en volledigheid. De student verantwoordt elke beslissing waarbij hij gebruikt maakt van professionele argumenten.
3.C. De student plant zijn werk in tijd, stelt prioriteiten en haalt deadlines.
De student neemt verantwoordelijkheid tegenover de medestudenten en streeft hierbij naar een maximaal groepsresultaat.
4.1. De student werkt in groep een marktonderzoek. Het resultaat van deze deskresearch is een kritische analyse waarbij de student professioneel advies kan verlenen aan belanghebbenden.
4.5. De student kan een marketingbeleid voor een businessomgeving uitwerken waarbij hij ook de nodige aandacht besteedt aan internationale aspecten in verband met de marketingmix.
5.11. De student heeft inzicht in de relaties met alle stakeholders van zijn beroepsomgeving. Aankoopprocessen binnen de BtoB-omgeving worden geplaatst tegenover de verkoopprocessen. De student heeft inzicht in de uitgangspunten van beide gesprekspartners, waardoor hij klant-en langetermijngericht kan handelen.
Inhoud
Business-to-Business en Internationale marketing
DEEL 1 INLEIDING
Internationale marketing : groepswerk - deskresearch (internationaal marktonderzoek)
Business-to-businessmarketing :
1. Specifieke kenmerken van BtoB-marketing
2. BtoB = Internationale marketing.
DEEL 2 Aankoopprocessen
DEEL 3 Marktsegmentatietechnieken
DEEL 4 Productbeleid
DEEL 5 Prijsbeleid
DEEL 6 Marketingkanalen en netwerken
DEEL 7 Marketingcommunicatie
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | | 70% | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | | 30% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | | 70% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | | 30% |