Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Engels 3 (BAF)
Docenten
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Engels 2 (BAF): trajectschijf 2
Eindcompetentie
De eindcompetenties worden binnen het Europese taalniveau B2 gesitueerd
1.A Informatiebeheerder
1.4 De student verzamelt gegevens in het Engels; analyseert, structureert en synthetiseert deze informatie; ontwerpt een kenniskaart (mind map) en presenteert zijn of haar bevindingen eventueel met de hulp van audio-visuele middelen.
[monitoring units 16- 30]
2.A Communicator
2.1 De student stelt vragen en verstrekt informatie in een gesprek.
[interactie in de klas]
2.2 De student maakt een onderscheid tussen een formeel en een informeel taalregister.
[formeel rapport, sollicitatie]
2.4 De student stelt formele rapporten op in correct Engels
[formeel rapport]
2.6 De student neemt op constructieve wijze deel aan groepsgesprekken [interactie in de klas]
2.9 De student hanteert een steeds grotere specifieke woordenschat in het Engels [zelfstudiepakket]
5.A Kwaliteitsbewaker
5.3 De student is in staat zijn of haar eigen functioneren te evalueren en bij te sturen.
[evaluatie presentatie]
5.6 Wanneer nodig doet de student een beroep op externe deskundigheid om de gewenste kwaliteit te behalen: vb. vragen stellen in de klas, overleggen met medestudenten, raadplegen van woordenboeken, gebruiken van spellingscontrole, opzoeken op het Internet.
[presentatie, schrijfoefeningen]
5.9 Bij het spreken en schrijven in het Engels heeft de jonge professional aandacht voor alle deelelementen tegelijk: correcte en afwisselende zinsbouw, gevarieerde woordkeuze, verzorgde uitspraak of spelling, intonatie en structuur.
[spreek- en schrijfoefeningen]
Inhoud
- Woordenschat: uitbreiding van algemene woordenschat en idiomatische uitdrukkingen en van functionele woordenschat ivm het vakgebied accountancy en fiscaliteit, gedeeltelijk aangeboden als zelfstudiepakket , alsook ivm solliciteren.
- Spelling: occasionele spelling hints; verwijzingen naar leerstof van het eerste jaar.
- Grammatica: occasionele herhaling van stof uit het eerste jaar: aandacht voor zinspatronen in het Engels indien nodig.
- Mondelinge communicatie:
praktische oefeningen ivm communicatievaardigheid: presentatie van persoonlijk werk; leesvaardigheid; lezen, begrijpen, verklaren, bespreken van zakelijke teksten; simuleren van een sollicitatiegesprek
- Schriftelijke communicatie:
mindmapping: techniek om te noteren en/of samen te vatten;
samenvatten van teksten; schrijven van een CV.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- English For Business Studies Student Sbook 2 E
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | | 40% | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | De student krijgt een opdracht om een formeel rapport te schrijven en brengt dit mee naar het mondeling examen.
Bij het mondeling examen is er 1 vraag over solliciteren waarvoor geen voorbereidingstijd gegeven wordt. | 60% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | De student krijgt een opdracht om een formeel rapport te schrijven en brengt dit mee naar het mondeling examen.
Bij het mondeling examen is er 1 vraag over solliciteren waarvoor geen voorbereidingstijd gegeven wordt. | 100% |