Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement

Frans 4 (BAF)


Studiepunten3Creditcontract mogelijkJa
Programmajaar3Examencontract mogelijkJa

Docenten

  • Van Damme Maria

Onderwijsvorm

  • Werkcollege
  • Oefensessie
  • Zelfstudie

Begincompetentie

Eindcompetenties van de opleidingsonderdelen Frans 1, 2 & 3.

Eindcompetentie

Beroepsrol Informatiebeheerder
1. De student verzamelt de voor een opdracht vereiste gegevens snel en efficiënt uit relevante Franstalige bronnen die de student zelf geselecteerd heeft.
2. De student verwerkt de gegevens in een synthese en een beperkt aantal slides voor een presentatie.
3. De student geeft mondelinge informatie beknopt weer.
4. De student bereikt het niveau B1 (luisteren en lezen) van de Council of Europe.

Beroepsrol Communicator
1. De student informeert Franstalige klanten/collega’s, stelt een bedrijf voor, stelt zijn opleiding/eindwerk/stage voor, solliciteert
2. De student communiceert in een bedrijfsomgeving op een efficiënte en genuanceerde manier in het Frans.
3. De student stelt zakelijke brieven of e-mails en een CV op in het Frans.
4. De student bereikt het niveau B1 (spreken en schrijven) van de Council of Europe.

Inhoud

De student leert professioneel en genuanceerd communiceren in het Frans: een gesprek voeren en/of vergaderen over boekhoudkundige en fiscale thema's; een bedrijf voorstellen; mondeling, schriftelijk en/of elektronisch solliciteren; schriftelijk en/of elektronisch communiceren i.v.m. betalingen.
Via een uitwisselingsproject met Franstalige studenten wordt de mondelinge taalvaardigheid verder uitgediept.

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Cursussen

  • Cursus

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

Tijdens het academiejaar leggen de studenten een portfolio aan waaruit blijkt welke taken zij hebben afgewerkt. Hierin zitten oefeningen die de studenten voorbereid hebben, een verslag van het uitwisselingsproject, opdrachten die persoonlijk uitgewerkt moeten worden en een persdossier dat de studenten zelf aanleggen en voorstellen op het mondelinge examen.

Extra evaluatievoorwaarden : geen ongewettigde afwezigheid tijdens het uitwisselingsproject.

Het mondelinge examen evalueert de zakelijke taalvaardigheid van de studenten via open vragen over de geziene thema's (66.6%) en via het portfolio (33.3%).

eerste examenkans - eerste examenperiode - 33,3% portfolio + 66,6% mondeling examen
tweede examenkans - derde examenperiode - 33,3% portfolio + 66,6% mondeling examen

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Mondeling examen100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen100%