Hoofdpagina | Bachelor in het bedrijfsmanagement
Direct marketing en CRM
Docenten
Onderwijsvorm
- Groepswerk
- Hoorcollege
- Werkcollege
Begincompetentie
Eindcompetenties “Principes van Marketing 1” en "Consumentengedrag"
Eindcompetentie
Communicator :
2.3 De student communiceert zowel mondeling als schriftelijk op een efficiënte en correcte manier m.b.v. een aangepast en genuanceerd vakjargon met interne & externe partners (oa productmanagers, marketing-,DM-en CRM-verantwoordelijken etc…).
2.8 De student communiceert DM- of CRM- informatie, ideeën, problemen en oplssingen zowel aan specialisten als aan leken.
Organisator/coördinator :
Voor eindcompetentie 3A:
3.1 De student stelt in team een relatiemarketingplan op en stuurt, zo nodig, de opgestelde plannen bij.
Beleidsadviseur/ondernemer :
Voor eindcompetentie 4A :
4.3 De student signaleert bij het opvolgen van een relatiemarketing-advies, tijdig knelpunten, noden, behoeften en nieuwe ontwikkelingen aan de belanghebbende partijen.
4.4 De student gaat op basis van een eenvoudige segmentatie-analyse een deel van een DM-plan concipieren.
4.5 De student stippelt een relatiemarketingbeleid uit, d.w.z. dat hij CRM-doelstellingen kan formuleren, strategieën kan selecteren en deze strategieën kan concretiseren in tactische beslissingen.
4.6 De student controleert en evalueert de uitvoering van het relatiemarketingplan op zijn resultaten(ROI).
Kwaliteitsbewaker :
Voor eindcompetentie 5B :
5.2 De student bouwt een kwaliteitsvolle redenering op, waarbij hij rekening houdt met inzichten, ervaringen, bevindingen en gewoonten inzake CRM & direct marketing.
5.6 De student weet wanneer een beroep gedaan moet worden op externe deskundigheid inzake bepaalde aspecten van relatiemarketing (bvb inzake analytische of operationele CRM-toepassingen) om de gewenste kwaliteit te halen.
Inhoud
Inhoud
1. Situering : direct marketing – CRM
2. CRM-marketing
3. Analytische CRM
4. Operationele CRM
5. CRM & implementatie
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- CRM in de praktijk. Het succesvol invoeren van een klantgerichte bedrijfsstrategie
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
De preciese modaliteiten inzake planning, inhoud en evaluatie van de opdrachten worden door de betrokken docent via een duidelijk briefingdocument meegedeeld.
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | | 90% | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | | 10% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | | 90% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | | 10% |