Hoofdpagina | Postgraduaat in de multimedia
Interface design
Docenten
- Van Reusel Inge
- Van den Eynde Mario
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Inleiding tot Rich Internet Applications:
- basiskennis programeertechnieken (taal niet belangrijk)
- basiskennis gebruik van databanken
PhotoShop:
- basiskennis PhotoShop
- gevoel voor kleur en compositie
Eindcompetentie
2. BEROEPSROL: COMMUNICATOR
2 B De jonge professional bepaalt voor een vooropgestelde boodschap en doelgroep de aangewezen communicatiekanalen en vormt daarvoor een geschikte communicatiestructuur.
3. BEROEPSROL: ORGANISATOR/COĆRDINATOR
3.B. De jonge professional plant zijn werk in tijd, stelt prioriteiten en haalt deadlines, ook als hij onder (zware) stress staat.
5. BEROEPSROL: KWALITEITSBEWAKER
5.A. De jonge professional staat bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
5.4. De jonge professional werkt accuraat, met aandacht voor alle relevante details.
5.7. De jonge professional denkt ook lateraal (=breed).
6. BEROEPSROL: CREATOR
6.B De jonge professional is steeds op zoek naar werk van andere ontwerpers en aanverwante disciplines in een internationale context.
6.D De jonge professional structureert, presenteert en visualiseert inhoud doelgroepgericht, zodanig dat waardevolle en betekenisvolle informatie ontstaat.
6.1. De jonge professional plaatst zijn grafische output in een breed cultureel kader.
6.5. De jonge professional bedenkt en realiseert een visuele structuur vanuit het medium, in samenspraak met andere betrokken partijen en richt de visuele structuur op een welomlijnde doelgroep.
6.7. De jonge professional past technische formaten van audiovisuele materialen correct toe.
Inhoud
Inleiding tot Rich Internet Applications:
- positionering en ontstaan RIA
- korte introductie programmeren en databanken
- technische context, FLEX - AIR en alternatieven
- Flex programmeeromgeving
- AS3 scriptingtaal en OOP
PhotoShop:
- opzetten van een gepersonaliseerde werkomgeving
- retouche: beeldverbetering en beeldcorrectie op een non-destructieve manier
- creatie: kleur- en filtertechnieken
- automatisatie: bewerkingen op beeldverzamelingen
- interface design: interface creatie en webklaar-maken
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Inleiding tot Rich Internet Applications
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Photoshop advanced
Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Inleiding tot Rich Internet Applications |
Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | | 100% | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Mondeling examen met computer | | 60% | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | | 40% | Photoshop advanced |
Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | | 50% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | | 50% | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | | 100% |