Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement

International Project ACEEPT


Studiepunten3Creditcontract mogelijkJa
Programmajaar2Examencontract mogelijkJa

Docenten

  • Gielen Cecilia
  • Brouns Lutgarde

Onderwijsvorm

  • Werkcollege

Begincompetentie

Algemeen eindtermen 1 TRM

Eindcompetentie

1.A. Als informatiebeheerder kan de jonge professional met de gepaste ICT-tools eventueel meertalige gegevens efficiënt verzamelen, verwerken tot in beroepscontext direct bruikbare informatie, die informatie beheren en doen doorstromen naar anderen.

Voor de jonge professional van de Bachelor in Toerisme- en Recreatiemanagement zijn dit 1.1., 1.3.
1.1. De student kan voor een opdracht vereiste, eventueel meertalige gegevens efficiënt verzamelen vanuit betrouwbare, relevante bronnen (ook multimedia-informatie);
1.3. De student kan zelfstandig deze geselecteerde gegevens verwerken tot direct bruikbare informatie. Bij die verwerking kan hij de informatie analyseren, structureren, synthetiseren en presenteren met de daarvoor gepaste software.


2.A. Als communicator toont de jonge professional aan dat hij via de geijkte kanalen een boodschap in verschillende talen zowel mondeling als schriftelijk aan de juiste doelgroep kan doorgeven; die boodschap bevat accurate, duidelijke, (qua vormgeving) aantrekkelijke informatie, aangepast aan de specifieke doelgroep. Hij kan voor opvolging zorgen indien nodig.

Voor de jonge professional van de Bachelor in Toerisme- en Recreatiemanagement is dit 2.1.
2.1.Mondeling en schriftelijk over zijn activiteiten kan rapporteren in een interculturele context.


3.A. Als organisator/coördinator kan de jonge professional volgens de basisregels van projectmanagement elke nieuwe beroepsspecifieke opdracht analyseren en planmatig aanpakken en oplossen.

Voor de jonge professional van de Bachelor in Toerisme- en recreatiemanagement zijn dit 3.1., 3.3.:
3.1. De student kan de dienstverlening organiseren en coördineren. Hij kan de instructies en uitvoering ervan beoordelen.
3.3. De student kan eenvoudige leidinggevende taken uitvoeren: een werkplanning opmaken, een vergadering leiden en doelgericht handelen bij anderen bevorderen.


5.A. Als kwaliteitsbewaker kan de jonge professional bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen instaan voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.

Voor de jonge professional van de Bachelor in Toerisme- en recreatiemanagement zijn dit 5.4., 5.5., 5.12.:
5.4. De student volgt nieuwe ontwikkelingen in het werkveld en maakt zich nieuwe ontwikkelingen
5.5. De student kan de kwaliteit meten en op basis van de uitkomsten en verbetervoorstellen voor realisatie creëren;
5.12.De student kan in een (multicultureel, multidisciplinair) team een constructieve inbreng hebben met respect voor de inbreng van de anderen;

Inhoud


1. Voorbereiding ACEEPT week: Innovation in Alpine Tourism
Onder begeleiding van Lut Brouns en Cecilia Gielen

2. ACEEPT week: deelname aan het intensieve project ACEEPT van November 30, 2008 - December 6, 2008 in Zwitserland. Deze intensieve week wordt georganiseerd door de Ecole Suisse de Tourisme in Sierre, Switzerland. De voertaal is het Engels. Tijdens de projectweek moet de student actief deelnemen aan de verschillende activiteiten: presentaties, bezoeken, informatieavonden; en dit alles in een multi-culturele context.

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Opdrachten- Voorbereiding van practicum en uitvoeren opdrachten, presentatie - ACEEPT week: deelname in Zwitserland en afsluitende opdrachten 100%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen100%