Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement

Engels 3


Studiepunten3Creditcontract mogelijkJa
Programmajaar3Examencontract mogelijkJa

Docenten

  • Van den Eijnden Geert

Onderwijsvorm

  • Groepswerk
  • Oefensessie
  • Practicum

Begincompetentie


- Eindcompetenties Engels 2 TRM
- Europees taalniveau B1

Eindcompetentie

Eindcompetentie
Europees taalniveau B2

1.A.Als informatiebeheerder kan de jonge professional met de gepaste ICT-tools eventueel meertalige gegevens efficiënt verzamelen, verwerken tot in beroepscontext direct bruikbare informatie, die informatie beheren en doen doorstromen naar anderen.
Voor de rol van informatiebeheerder, meer bepaald eindcompetentie 1A zijn dit 1.1.,1.2. Dit wil zeggen dat de jonge professional van de Bachelor in Toerisme- en recreatiemanagement:
-de voor een opdracht vereiste, eventueel meertalige gegevens efficiënt kan verzamelen vanuit betrouwbare, relevante bronnen (ook multimedia-informatie);
-kan interpreteren welke informatie essentieel is om interne en externe bedrijfsprocessen probleemloos te laten verlopen;

2.A.Als communicator toont de jonge professional aan dat hij via de geijkte kanalen een boodschap in verschillende talen zowel mondeling als schriftelijk aan de juiste doelgroep kan doorgeven; die boodschap bevat accurate, duidelijke, (qua vormgeving) aantrekkelijke informatie, aangepast aan de specifieke doelgroep. Hij kan voor opvolging zorgen indien nodig.
Voor de rol van communicator, meer bepaald 2.A. zijn dit 2.1.,2.2.,2.3.,2.4.,2.6. Dit wil zeggen dat de jonge professional van de Bachelor in Toerisme- en recreatiemanagement in Engels:
- mondeling en schriftelijk over zijn activiteiten kan rapporteren in een interculturele context;
- een verkoopgesprek op gepaste manier kan voeren;
-de telefoon op gepaste manier kan aannemen en afhandelen;
- een professionele bijdrage kan leveren in de wijze waarop een organisatie communiceert met haar omgeving;
- beroepsspecifieke informatie, ideeën, problemen en oplossingen kan communiceren zowel aan specialisten als aan leken.

3.A. Als organisator/coördinator kan de jonge professional volgens de basisregels van projectmanagement elke nieuwe beroepsspecifieke opdracht analyseren en planmatig aanpakken en oplossen. Hij kan daarvoor werkbare procedures opstellen: voor zichzelf, voor medewerkers, voor de leidinggevende en op die manier ook het doelgerichte, planmatige handelen bij anderen bevorderen.3.B. De jonge professional kan zijn werk in tijd plannen, prioriteiten stellen, deadlines halen, ook als hij onder (zware) stress staat.
Voor de rol van organisator/coördinator, meer bepaald eindcompetentie 3.A. is dit 3.3. dit wil zeggen dat de jonge professional van de Bachelor in Toerisme- en recreatiemanagement:
- eenvoudige leidinggevende taken kan uitvoeren: een werkplanning opmaken, een vergadering leiden en doelgericht handelen bij anderen bevorderen.

Inhoud

Inhoud
- Basis:
Basistools TAAL: Grammar Review (Revision)
Basistools COMPETENTIES: Writing Letters, Writing e-mails, Writing Internal Memos, Telephone Conversations, Socializing , ... (Revision)
Competenties :VERGADEREN: Managing a Discussion, Conversation Conventions, Understanding, Interrupting and Clarifying, Education, SOLLICITEREN: Interview, Letter of Application...

- Geïntegreerd :
De inhoud is nauw verweven met de inhoud van de verschillende leertrajecten van Incoming en Outgoing Tourism en is voor een groot deel ook een toepassing van kennis-, vaardigheids- en competentie-elementen uit de lessen Engels van 1 en 2 TRM; voorstellen van een toeristisch bedrijf, aankondiging nieuwe intitiatieven – mondeling en schriftelijk, afspraken regelen en bevestigen, contracten bespreken en afronden.

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Evaluatie

Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen100%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Mondeling examenEngels basis40%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)OpdrachtenEngels basis20%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Tussentijdse evaluatieEngels geïntegreerd40%