Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement
Zakelijke communicatie
Docenten
Onderwijsvorm
- Groepswerk
- Hoorcollege
- Oefensessie
Begincompetentie
Eindcompetenties zakelijke communicatie 1
Eindcompetentie
Eindcompetentie 1: als informatiebeheerder kan de jonge professional met de gepaste ICT-tools eventueel meertalige gegevens efficiƫnt verzamelen, verwerken tot in beroepscontext direct bruikbare informatie, die beheren en doen doorstromen naar anderen.
1.3 de student kan informatie zelfstandig analyseren, structureren, synthetiseren en presenteren met de daarvoor gepaste software voor de mondelinge verdediging van het afstudeertraject.
Eindcompetentie 2: als communicator toont de jonge professional aan dat hij via geijkte kanalen een boodschap in verschillende talen zowel mondeling als schriftelijk aan de juiste doelgroep kan doorgeven; die boodschap bevat accurate, duidelijke, (qua vormgeving) aantrekkelijke informatie, aangepast aan de specifieke doelgroep. 2.3 de student kan de telefoon op gepaste manier aannemen en afhandelen.2.6 de student kan communiceren over beroepsspecifieke informatie, problemen en oplossingen geven o.a. bij klachtenbehandeling.
Eindcompetentie 5: als kwaliteitsbewaker kan de jonge professional bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen instaan voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.5.8 de student kan zelfstandig een taak o.a. afstudeertraject aanvatten en afwerken, zelfstandig over het proces en de resultaten rapporteren en zijn eigen aanpak verantwoorden.
Inhoud
Inzicht in het mondelinge communicatieproces op zich en in verbale en vooral non-verbale communicatie.
Behandelde onderwerpen: presentatie, sollicitatiegesprek, vergadering, verdediging afstudeertraject en telefoneren.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Mondeling examen | | 100% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | | 100% |