Begincompetentie
Eindcompetenties opleidingsonderdeel " Recreatie en Vrije Tijd" 1° jaar
Recreatieleer 2° jaar
Eindcompetentie
1.1.In de portfolio selecteert de student boeiende informatie over de vier thema's.
1.3.De student zoekt informatie op voor het schrijven van papers rond specifieke toeristische items.
1.4.Hij verzamelt de informatie en structureert ze in 4 onderwerpen, zodat hij ze snel kan terugvinden.
2.1.De student houdt een logboek bij.
2.2.Kan een voorstel voor een bedrijfsevenement moduleren en verkopen
2.6.Hij stelt zijn portfolio aan een jury voor en beantwoordt tevens de beroepsspecifieke vragen.
3.3.Tijdens de opdrachten maakt de student een planning, afspraken en volgt het proces op tot het binnenleveren van de paper.
5.7.Inzicht hebben in de werking , de kerntaken, de organisatiestructuur, het marketingbeleid van een Vlaamse, provinciale en stedelijke dienst voor toerisme
Inzicht hebben in de bedrijfseconomische werking van de logies- en attractiesector, de product- en prijsvorming, het distributiebeleid (fysiek en electronisch), de balansinterpretatie en het ondernemingsplan,
5.3.Als communicator toont de jonge professional aan dat hij via de geijkte kanalen een boodschap zowel mondeling als schriftelijk aan de juiste doelgroep kan doorgeven; die boodschap bevat accurate, duidelijke informatie, aangepast aan de specifieke doelgroep.
5.7.Inzicht hebben in de werking , de kerntaken, de organisatiestructuur, het marketingbeleid van een Vlaamse, provinciale en stedelijke dienst voor toerisme
Inzicht hebben in de bedrijfseconomische werking van de logies- en attractiesector, de product- en prijsvorming, het distributiebeleid (fysiek en electronisch), de balansinterpretatie en het ondernemingsplan,
5.12.Hij krijgt reflectie door peerevaluatie bij groepswerken en stuurt zelf zijn functioneren bij.
In de groepswerken werkt de student samen met 5-6 medestudenten om een boeiende paper en presentatie samen te stellen.
Inhoud
1.Publieksgerichte werking en onthaal in toerisme en recreatie
2.Bedrijfseconomische doorlichting van de recreatie- en accomodatiesector
3.Facilitair Management bij congressen , meetcentives en evenementen
4.Natuur- en cultuurbeleving professioneel ondersteund.
5. de excursie is een verplicht onderdeel van het practicum
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | | 64% | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Portfolio | | 35% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | | 64% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Portfolio | | 35% |