Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement

Engels 2


Studiepunten4Creditcontract mogelijkJa
Programmajaar2Examencontract mogelijkJa

Docenten

  • Gielen Cecilia

Onderwijsvorm

  • Werkcollege
  • Groepswerk

Begincompetentie


- Eindtermen Engels I
- Europees taalniveau B1

Eindcompetentie

- Europees taalniveau B2

1.A. Als informatiebeheerder kan de jonge professional met de gepaste ICT-tools eventueel meertalige gegevens efficiënt verzamelen, verwerken tot in beroepscontext direct bruikbare informatie, die informatie beheren en doen doorstromen naar anderen.
Voor de rol van informatiebeheerder voor het vak Engels II, meer bepaald eindcompetentie 1 A zijn dit 1.1.,1.2.,1.3.:
- De student verzamelt de voor de opdracht vereiste gegevens snel en efficiënt uit betrouwbare, relevante Engelstalige bronnen (ook multimedia-informatie).
- De student interpreteert en schat daarbij de betrouwbaarheid van de informatie goed in.
- De student kan de geselecteerde gegevens verwerken. Bij die verwerking kan hij de informatie analyseren, structureren, presenteren met de gepaste software. De student verwerkt de gegevens voor een gesprek over kennis van land en volk (USA, Canada).

2.A. Als communicator toont de jonge professional aan dat hij via de geijkte kanalen een boodschap in verschillende talen zowel mondeling als schriftelijk aan de juiste doelgroep kan doorgeven; die boodschap bevat accurate, duidelijke, (qua vormgeving) aantrekkelijke informatie, aangepast aan de specifieke doelgroep. Hij kan voor opvolging zorgen indien nodig.
Voor de rol van communicator voor het vak Engels II, meer bepaald eindcompetentie 2.A. zijn dit 2.1.,2.2.,2.3.,2.6.:
- De student kan mondeling en schriftelijk in het Engels over zijn activiteiten rapporteren in een interculturele context. In contact met Engelstaligen kan de student zich over algemene en bepaalde toeristische onderwerpen vlot uitdrukken.
- De student kan een verkoopsgesprek op gepaste manier voeren in het Engels.
- De student kan de telefoon op een gepaste manier aannemen en afhandelen in het Engels.
- De student kan beroepsspecifieke informatie, ideeën, problemen en oplossingen communiceren in het Engels aan specialisten en aan leken (bijvoorbeeld aan de hotelbalie, in het reisbureau)

4.A. Als beleidsadviseur/ondernemer kan de jonge professional de visie en managementstrategie begrijpen, de draagwijdte ervan vatten zodat hij de implementatie ervan adequaat kan ondersteunen.
Voor de rol van beleidsadviseur/ondernemer voor het vak Engels II, meer bepaald eindcompetentie 4.A. is dit 4.6.:
- De student kan klantgericht handelen (t.o.v. interne en externe klanten) en de klantgerichtheid bewaken. De student kan op een gepaste manier klachten schriftelijk en mondeling behandelen in het Engels.

Inhoud

Basistools TAAL en Toerisme

Tour Operators, Dealing with Guests, Hotel Reservations, Seeing the Sights, Getting Around, Traditions, Special Interest Tours Responsible Tourism.

Business Travel, Business Communication: Letters of Enquiry and Reply, Letters of Complaint and Dealing with Complaints, and Sozializing.

Remediëringsoefeningen (grammatica, uitspraak, spelling).

-Basis LAND en CULTUUR i.e. the USA and Canada: Cultuur - historisch – toeristisch en recreatieve benadering: Cultural Regions in Contemporary USA (The Northeast, The South, The Midwest, The West). Cultural Regions in Contemporary Canada (Canada's East Coast, Central Canada, Prairies, Mountains/West, North)

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Cursussen

  • Cursus

Handboeken

  • English for International Tourism

Evaluatie

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Mondeling examen60%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Opdrachten40%
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Mondeling examen60%
Eerste examenkansTweede examenperiode (juni)Opdrachten40%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen60%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Schriftelijk examen40%