Hoofdpagina | Bachelor in de journalistiek
Stem en presentatie
Docenten
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetenties Communicatievaardigeheden (2de programmajaar)
Eindcompetentie
2.D Als communicator beschikt de jonge professional over professionele mondelinge communicatievaardigheden in het Nederlands om zijn of haar journalistieke boodschap over te brengen in diverse journalistieke werksituaties. D.w.z. dat hij
2.7 zijn eigen communicatie kan veranderen op momenten waarop zijn communicatie niet goed verloopt.
5.A Als kwaliteitsbewaker kan de jonge professional bij de uitoefening van zijn beroepsrol als communicator instaan voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.D.w.z. dat hij
5.3 het eigen functioneren kritisch kan evalueren en eventueel bijsturen. Op basis van deze reflectie streeft hij ook naar een verdere (levenslange) onywikkeling van de eigen competenties.
5.B Als kwaliteitsbewaker kan de jonge professional bij de uitoefening van zijn beroepsrol als communicator een bijdrage leveren tot het verbeteren van de kwaliteit van zijn beroepsomgeving. D.w.z. dat hij
5.8 eigen en andermans werk kritisch kan beschouwen en het oordeel helder en gemotiveerd kan overbrengen aan anderen, gebruik makend van de juiste begrippen.
Inhoud
Werkcollege: 1. Stembeheersing + oefeningen 2. Uitspraakregels + oefeningen
3. Tekstzegging en tekstplaatsing + oefeningen 4. Niet-verbale communicatie + oefeningen
Oefensessies: Presentatieopdrachten: radioberichten, radiopresentaties (solo/duo), tv-presentaties (solo/duo), stand-up, improvisatie
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Toledo (Digitale leeromgeving)
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | | 100% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | | 100% |