Hoofdpagina | Bachelor in de journalistiek
Duits 2
Docenten
Onderwijsvorm
- Werkcollege
- Oefensessie
- Zelfstudie
- Groepswerk
Begincompetentie
DUITS 1
Eindcompetentie
de student
1C
vormt een breed referentiekader en staat open voor informatie over de
Duitstalige wereld
1.1
is op de hoogte van de voornaamste nieuwsfeiten en actuele ontwikkelingen
1.4, 1.5, 1.6
verzamelt gericht informatie via persbureaus, het internet, naslagwerken,
vertalende woordenboeken of uit eigen waarneming,
en verwerkt deze informatie tot in beroepscontext bruikbare informatie
1.11
registreert gericht informatie in tekst, beeld en geluid
1.8
De student duidt en kadert (nieuws)feiten, met bijzondere aandacht voor de historische, politieke, sociale, en culturele context
1.9
onderscheidt daarbij hoofd- en bijzaak en beoordeelt de kwaliteit van de
bron,
2.2
communiceert doelgericht mondeling en schriftelijk, met aandacht voor
redactie en visualisering
2.10
creëert contact en luistert
3.1
leeft hierbij afspraken en deadlines na
3.6
voert zelfstandig onderzoek uit m.b.t. een nieuwsitem
5.10
heeft in een team een constructieve inbreng met respect voor de inbreng
van anderen
5.3
evalueert het eigen functioneren kritisch en stuurt dit indien nodig bij
en verwerft verder (basis)woordenschat en inzicht in taalstructuren om alle vereiste
competenties te bereiken.
Inhoud
BASISWOORDENSCHAT: MEMO 7-12
DUITSE BASISGRAMMATICA: HOOFDSTUKKEN 1, 5, 9, 16, 18
- ADJEKTIV & KOMPARATIV
- KONJUNKTIV II & MODALITÄT
- SATZBAU & KONJUNKTIONEN
DESK RESEARCH: THEMATISCHE EXPLORATIE BERLIJN (GROEPSOPDRACHT)
BESPREKING BEELDMATERIAAL DUITSLAND & BERLIJN
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Handboeken
- 100 % Berlin
- Duitse Basisgrammatica
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met computer | | 100% | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | | 100% |