Begincompetentie
Eindcompetenties Audiovisuele vormgeving en mediatraining (2de programmajaar)
Eindcompetentie
1.7.De jonge professional kan de mogelijkheden en beperkingen inschatten van softwareprogramma’s die bestemd zijn voor grafische, audiovisuele en online-toepassingen. 2.A. Als communicator kan de jonge professional via de geijkte kanalen een boodschap conceptueel, tekstueel, auditief en visueel (laten) communiceren in verschillende talen (Nederlands, Frans en Engels) aangepast aan het medium en de specifieke doelgroep. 2.B. Hij kan ervoor zorgen dat elke vorm van communicatie bij de juiste doelgroep terechtkomt via het geijkte kanaal en zorgen voor opvolging indien nodig. 2.5.Hij kan zich in voorkomen, optreden en taalgebruik aanpassen aan de omstandigheden en doelgroepen waar hij/zij mee omgaat 2.10.Hij kan grafische en audiovisuele programma’s gebruiken en aanwenden om zelf een eenvoudig communicatiemiddel te produceren en toeleveranciers aansturen voor de uitvoering van meer complexe communicatiemiddelen 3.C. De jonge professional kan zijn werk in tijd plannen, prioriteiten stellen, deadlines halen, ook als hij onder (zware) stress staat. 3.1.Hij kan op gepaste manier een communicatiecampagne plannen en organiseren zodat alle (dagelijkse) activiteiten (zoals briefing, debriefing, opvolging, creatie, productie, mediaplanning, presentatie, …) stipt, vlot en correct afgehandeld worden; 3.4.De student kan op gepaste manier met een vooraf bepaald budget een project (campagne, persmededeling, evenement, …)organiseren. 4.B. Hij kan maatschappelijke trends en de rol van de media hierin naar waarde schatten in relatie tot de doelstellingen van de eigen organisatie/bedrijf.. 4.2.Hij kan klanten advies kan geven over het communicatiebeleid 4.3.Hij kan communicatieprogramma’s en –middelen begroten en kan de toewijzing van budgetten onderbouwen en verantwoorden 4.4.Hij kan het hem toebedeelde budget (communicatiebudget, budget voor organisatie evenement, mediabudget, …) goed beheren:Hij kan uitgaven controleren en nodige documenten, facturen correct afhandelen; 4.6.Hij kan eenvoudige leidinggevende taken uitvoeren: een werkplanning opmaken, een vergadering leiden en anderen kan motiveren tot doelgericht handelen 5.A. Als kwaliteitsbewaker kan de jonge professional bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen instaan voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering. 5.4. Hij kan nieuwe ontwikkelingen in het werkveld volgen, zich eigen maken, en op basis daarvan innoverende voorstellen doen; 5.9.Hij kan het belang van geïntegreerde communicatie inschatten, verdedigen en de kwaliteit ervan constant bewaken, en dit voor zowel reclame-, public relations-, interactieve- als eventcampagnes;
Inhoud
Structuur van een AV-productie. Noties van productieplanning en budgettering. Kennis van artistieke en logistieke steun van productiehuizen, facilitaire bedrijven en omroepen. Camerabewegingen, belichtings- en audiocomponent.
Taalvaardigheid in functie van de korte tv-boodschap:inoefenen van beknoptheid,accuratesse en begrijpelijkheid; werken aan verzorgd taalgebruik. Inzicht in creatieve en productieprocessen van werk voor de camera. Oefeningen in samenspraak met SPT-Nederlands. Workshops zijn praktijkgericht, afgestemd op werkveld van PR-functionaris en voorlichter: cases voor PR-verantwoordelijke,voorlichter en woordvoerder tegenover pers en media. Optimaal gebruik leren maken van stem en lichaam voor camera en microfoon.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Toledo (Digitale leeromgeving)
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | | 50% | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | | 50% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen | | 50% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | | 50% |