Hoofdpagina | Bachelor in het communicatiemanagement
Internationale communicatie 3 - Frans 3 Engels 3 Duits 2
Docenten
- Van Goethem Veerle
- Claes Griet
- Keller Raoul
- de Badts Joyce
- Goossens Werner
Onderwijsvorm
- Werkcollege
- Groepswerk
- Zelfstudie
- Oefensessie
Begincompetentie
INTERNATIONALE COMMUNICATIE 2
Eindcompetentie
De student
- bouwt een breder referentiekader op
- verzamelt gericht infomatie via het internet, naslagwerken, audiovisueel materiaal, uit eigen waarneming en vertalende woordenboeken
- beoordeelt deze bronnen op kwaliteit
- registreert gericht informatie in tekst, beeld en geluid
- verwelkomt externe en interne nationale en internationale klanten, opdrachtgevers, freelance medewerkers, verwijst door, staat te woord, kondigt aan, stelt voor.
- heeft een constructieve inbreng in een team met respect voor de inbreng van de anderen
- voert zelfstandig research uit
- presenteert (met PPT in de vreemde taal) zijn haar ervaringen
- leeft afspraken en deadlines na
- evalueert het eigen functioneren kritisch en stuurt dit indien nodig bij
en verwerft verder (basis)woordenschat en inzicht in taalstructuren om alle vereiste
competenties te bereiken.
Inhoud
FRANS
Grammaire, gericht op mondeling taalgebruik: l'emploi des temps du passée, accord verbe - sujet, l'emploi correct des temps et des modes, le discours et la question indirects e.a. Le téléphone,een franstalige zakenpartner op een correcte manier te woord staan. Rédiger des courriels performants binnen een zakelijke context.
Vocabulaire 2000: vervolg FRANS 1 & 2
ENGELS
Grammatica Lezen, luisteren, spreken en schrijven : Artikels uit de engelstalige pers worden gelezen, geanalyseerd, besproken en verwerkt. Authentieke beeld-en klankopnames worden beluisterd, besproken en verwerkt.
DUITS
BASISWOORDENSCHAT: MEMO 7-12
DUITSE BASISGRAMMATICA: HOOFDSTUKKEN 1, 5, 9, 16, 18
- ADJEKTIV & KOMPARATIV
- KONJUNKTIV II & MODALITÄT
- SATZBAU & KONJUNKTIONEN
DESK RESEARCH: THEMATISCHE EXPLORATIE BERLIJN (GROEPSOPDRACHT)
BESPREKING BEELDMATERIAAL DUITSLAND & BERLIJN
SPAANS
Meest voorkomende structuren in eenvoudige gesprekken en teksten over alledaagse onderwerpen ook in ruimer tijdsperspectief : alledaagse ervaringen, plannen en ambities kunnen weergeven. Zie verder inhoudstabel : handboek.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Duits 2
Handboeken
- 100 % Berlin
- Duitse Basisgrammatica
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Engels 3
Handboeken
- English Grammar In Use (with answers and cd-rom)
Frans 3
Cursussen
Handboeken
- Comme Convenu ! Cours de communication française
- Objectif express 2 - cahier d'activités
- Objectif express 2 - livre de l'élève (+CD)
- Vocabulaire 2000 (incl. CD)
Evaluatie
Een zwaar tekort op één van de drie deelopleidingsonderdelen (7/20 of minder) leidt er toe dat de student automatisch niet geslaagd is voor het samengestelde opleidingsonderdeel. De student wordt dan in een volgende examenperiode opnieuw geëvalueerd voor het deelopleidingsonderdeel waarvoor hij een zwaar tekort had.
Frans 3 |
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | | 80% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | | 100% | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | | 20% | Engels 3 |
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | | 100% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Mondeling examen met computer | | 100% | Duits 2 |
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Tussentijdse evaluatie | | 100% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met computer | | 100% |