Hoofdpagina | Bachelor in de toegepaste audiovisuele communicatie
Realisatie
Docenten
Onderwijsvorm
Begincompetentie
De eindtermen van het behaalde bachelor-of masterdiploma.
Eindcompetentie
De student heeft inzicht in de verschillende fases van het audiovisuele productieproces.
Dit betekent:
1. Hij volgt elke fase op of delegeert ze naar de respectievelijke medewerker.
2. Hij is in staat mee te draaien in een productionele context.
De student heeft inzicht in het technische verhaal van het audiovisuele productieproces.
Dit betekent:
1. Hij kent de belangrijkste kenmerken van de apparatuur om een audiovisueel product van A tot Z te realiseren.
2. Hij heeft de technische basisvaardigheid om die apparatuur te bedienen in functie van de inhoud van zijn audiovisueel product.
De student beschikt over voldoende creatieve feeling.
Dit betekent:
1. Hij scherpt zijn creativiteit aan om zijn audiovisueel product op technisch vlak te onderscheiden binnen en af te stemmen op het actuele audiovisuele landschap.
2. Hij is in staat om zijn audiovisueel verhaal voldoende creatief in te vullen.
De student is in staat een audiovisueel product een narratief fundament mee te geven.
Dit betekent:
1. Hij selecteert een relevant onderwerp.
2. Hij kiest een frisse invalshoek.
3. Hij vertaalt het onderwerp en de invalshoek naar een coherent scenario
4. Hij realiseert het gewenste effect bij de gekozen doelgroep.
De student is in staat om in de audiovisuele sector op te treden als een teamplayer.
Dit betekent:
1. Hij kent zijn plaats binnen het audiovisuele productieteam.
2. Hij kan efficiënt communiceren met de verschillende medewerkers.
3. Hij kan succesvol in team werken.
4. Hij is zich bewust van het belang van teamwork, eigen aan de sector waarin hij terechtkomt.
De student is in staat een professioneel audiovisueel product te realiseren.
Dit betekent:
1. Hij kan werken met professionele technische apparatuur.
2. Hij beschikt over een professionele attitude en een basisnetwerk doordat hij in contact komt met lectoren die in het werkveld staan en geselecteerd werden op basis van hun professionele expertise en sterke reputatie binnen het audiovisuele landschap.
4. Hij ontwikkelt zijn praktijkvaardigheid door regelmatige oefeningen tijdens de les en door professionele opdrachten voor project, stage en eindwerk.
Hij past de kennis uit de verschillende vakken toe op de verschillende av realisaties (scenario, regie, audiotechnologie, ...).
Hij maakt doelgericht een planning op.
Hij realiseert enkele av producten (vox pop, interview, sfeerportret, fictie scène, ...) van A tot Z: premisse, synopsis, sceanrio, productieplanning, draaiboek, opname, EDL, montageplan, grafiek, stemopname en montage.
Hij kent de verschillende audiovisuele appartuur en maakt hierin een weloverwogen keuze.
Hij gebruikt het juiste jargon tijdens de realisatiefase.
Hij kan in groep werken en communiceert vlot met de andere groepsleden.
Hij leeft afspraken na (vb. uitleen av apparatuur) en haalt de verschillende deadlines.
Inhoud
De realisatie van verschillende audiovisuele producten. De studenten staan zelf in voor de
preproductie: premisse, synopsis, scenario, draaiboek, productieplanning, draaiboek, locatiebezoeken, ...
productie: draaidagen
postproductie: montage, sonorisatie, grafiek, voice over, ...
Producten:
sfeerportret
nieuwsreportage
kort fictie stukje
reclamclip
multicamera oefening
totaalprogramma
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Tussentijdse evaluatie | | 100% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Tussentijdse evaluatie | | 100% |