Hoofdpagina | Bachelor in het toerisme en het recreatiemanagement
Engels 1
Docenten
- Van den Eijnden Geert
- Krekels Katrijn
- marieke vandrepol
Onderwijsvorm
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Zelfstudie
- Groepswerk
- Oefensessie
Begincompetentie
- Eindcompetenties Engels secundair onderwijs
- Europees taalniveau B1
- Algemene competenties
Eindcompetentie
1.INFORMATIEBEHEERDER
Voor eindcompetentie 1.A.
1.1. de student verzamelt de voor een presentatie vereiste gegevens snel en efficiënt uit zelf geselecteerde relevante Engelstalige bronnen;
1.2 de student schat daarbij de betrouwbaarheid van de informatie goed in;
1.3. de student verwerkt deze gegevens tot informatie die bruikbaar is voor de presentaties : hij analyseert, synthetiseert en structureert deze gegevens en presenteert ze daarna.
2.COMMUNICATOR
Voor eindcompetentie 2.A.
2.A. Als communicator toont de jonge professional aan dat hij via de geijkte kanalen een boodschap in het Engels zowel mondeling als schriftelijk aan de juiste doelgroep kan doorgeven; die boodschap bevat accurate, duidelijke, (qua vormgeving) aantrekkelijke informatie, aangepast aan de specifieke doelgroep. Hij kan voor opvolging zorgen indien nodig.
2.1. de student formuleert in het Engels in groepsgesprekken, kleine groepjes of per twee zijn mening op een duidelijke en beargumenteerde manier;
2.2. de student kan op de juiste manier in het Engels telefoneren zowel een kamer reserveren, annuleren, informatie vragen en geven;
2.3. de student kan in het Engels een professionele bijdrage leveren in de wijze waarop een organisatie communiceert met haar omgeving;
2.4. de student kan in het Engels beroepsspecifieke informatie, ideeën, problemen en oplossingen communiceren zowel aan specialisten uit de toeristische sector als aan leken.
4. BELEIDSADVISEUR/ONDERNEMER
Voor eindcompetentie 4.B
4.6. de student kan klantgericht handelen en de klantgerichtheid bewaken.
5. KWALITEITSBEWAKER
Voor eindcompetentie 5A :
5.3 De studente evalueert eerst onder begeleiding, daarna zelfstandig het eigen functioneren tijdens de presentaties en stuurt zelfstandig bij.
5.8 De student vat opdrachten zelfstandig aan en werkt ze af binnen de opgegeven tijdslimieten.
5.12 De student heeft tijdens de presentaties, groepsgesprekken en rollenspellen een constructieve houding met respect voor de inbreng van anderen.
Inhoud
TAAL:
Mondelinge en schriftelijke taalbeheersing en luister- en leesvaardigheid
Grammar Review, Tourist Vocabulary and Skill Work, Spelling, Pronunciation Exercises, translations and reading texts.
COMMUNICATIE:
Writing Letters, Writing e-mails, Writing Internal Memos, Writing a Fax, Issuing Travel Documents, Socializing, B2B Communication, Telephone Conversations (giving and asking information, book and cancel a holiday and/or hotel), Presenting/Describing a hotel, a destination, nature.
LAND EN CULTUUR : Background to the United Kingdom
ONTHAAL, INFORMEREN en PRESENTEREN: Jobs and Duties, Destinations, Hotel Facilities, Travel Agencies, Eating Out.
Hoofdstukken 1,2,3,6 en 10 in English for International Tourism - Intermediate (Essex, Pearson Education Limited, 2003)
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Handboeken
- English for International Tourism
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Portfolio | | 50% | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | | 50% | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Portfolio | | 50% | Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | | 50% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen met mondelinge voortzetting | Waarvan 50% schriftelijk deel en 50% mondeling deel. | 100% |