Hoofdpagina | Postgraduaat in de multimedia
Multimedia en samenleving
Docenten
Onderwijsvorm
Begincompetentie
Eindcompetentie secundair onderwijs
Eindcompetentie
2. BEROEPSROL: COMMUNICATOR
2.B. De jonge professional bepaalt voor een vooropgestelde boodschap en doelgroep de aangewezen communicatiekanalen en vormt daarvoor een geschikte communicatiestructuur.
2.4. De jonge professional functioneert constructief in een (multicultureel, multidisciplinair) team, met respect voor de inbreng van de anderen.
2.7. De jonge professional bepaalt voor een specifieke boodschap en doelgroep, de meest geschikte communicatiekanalen.
5. BEROEPSROL: KWALITEITSBEWAKER
5.A. De jonge professional staat bij de uitoefening van de verschillende beroepsrollen in voor de kwaliteit van zijn eigen werkuitvoering.
5.8. De jonge professional gaat discreet en ethisch om met informatie.
6. BEROEPSROL: CREATOR
6.A De jonge professional heeft interesse in maatschappelijke en culturele ontwikkelingen en hij spiegelt deze aan zijn eigen opdracht en werk.
6.1. De jonge professional plaatst zijn grafische output in een breed cultureel kader.
Inhoud
- Overzicht van de nieuwste media: korte ontstaansgeschiedenis + hun ontwikkeling nu en morgen
- De wisselwerking tussen nieuwe en 'klassieke' media (pers, film, radio & televisie ...)
- Overzicht en bespreking van de invloeden van de nieuwe media op een 10-tal maatschappelijke domeinen: onderwijs, economie, cultuur, gezondheidszorg, het 'digitale lichaam', politieke besluitvorming, oorlogsvoering, milieuproblematiek, ontwikkelingssamenwerking, veiligheid & privacy ...
Bij dit alles wordt er in de lessen ingespeeld op de actualiteit én op wat er bij de studenten zelf leeft, wat ze zelf aanbrengen als discussiemateriaal.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Cursussen
Toledo (Digitale leeromgeving)
- Opdrachten en studiemateriaal op Toledo
Evaluatie
opdracht: de studenten bespreken een eigen gekozen website en vergelijken vervolgens in groepjes van 2 of 3 hun besluiten.
Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Schriftelijk examen | | 75% | Eerste examenkans | Eerste examenperiode (januari) | Opdrachten | | 25% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | | 100% |