Hoofdpagina | International Interior Design

Interior design


Studiepunten8Creditcontract mogelijkJa
Programmajaar1Examencontract mogelijkEnkel met het oog op behalen credits

Docenten

  • De Ruijter Herlinda

Onderwijsvorm

  • Practicum

Begincompetentie

Eindcompetenties 2IV or

design skills of a BA or MA in arts, architecture, interior architecture, interior design, product design, industrial design, textile design, furniture design.

good knowledge of English

Eindcompetentie

Research and analysis
- The student analyses the program/ building/ context sufficiently
- The student communicates with several authorities
- The student inquires precisely and formulates conclusions
- The student makes an exhaustive set of requirements and makes a time schedule
- The student makes precise measurements
- The student communicates with his/her (international) fellow students
- The student situates him/herself in an international context

Preliminary design and design
- The student makes a rough draft of his concept with sketches, organigrams and circulation plans
- The student communicates his concept and translates it in a realistic design
- The student presents his/her points of view
- The student knows and applies trends and materials
- The student applies what he/she learnt to new problems
- The student formulates a design solution in an innovate and creative way

Practicability and price-consciousness
- The student elaborates technical details precisely and correctly.
- The student elaborates technical installations precisely and correctly.
- The student works price-consciously

Inhoud

5de semester: PUBLIC SPACES ( Autumn semester)

1ste opdracht: opdracht van 7 weken
Groepswerk
Students work in international teams on an international design project of the GIDE (Group for International Design Education) network.
Specifieke aandachtspunten: conceptueel en grafisch aspect.

2de opdracht: korte opdracht van 4 weken
Individueel ontwerp

3de opdracht: projectweek: samenwerken met leerlingen middelbaaronderwijs. 1 week
studenten krijgen de verantwoordelijkheid om t.o.v jongeren hun kunde, overtuiging en communicatieve vaardigheden over te brengen/aan te scherpen en een leer en bewustwordingsproces op gang te brengen. Onze studenten nemen even de rol van de lector/leerkracht over.

6de semester: Eindopdracht PUBLIC SPACES (Spring semester)
Individueel ontwerp 11 weken
De student kan ook een eigen project voorstellen.

Studiereis: 1 week

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Cursussen

  • onbekend

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Opdrachten en studiemateriaal op Toledo

Uitrustings- en werkmateriaal

  • Praktijkmateriaal

Evaluatie

Wegens de aard van de opdrachten is geen tweede examenkans mogelijk voor dit opleidingsonderdeel. De tolerantieregels zijn niet van toepassing.

This course has no second chance of evaluation. The rules of tolerance are not applicable.

Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Opdrachten100%