Hoofdpagina | bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs

Frans 5


Studiepunten4Creditcontract mogelijkJa
Programmajaar3Examencontract mogelijkJa

Docenten

  • Steurs Cynthia
  • Top Caroline

Onderwijsvorm

  • Werkcollege
  • Hoorcollege

Begincompetentie

Frans 1, 2, 3 en 4.

Eindcompetentie

1. De leraar als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen:
1.1 De student consulteert de leerplannen voor Frans vreemde taal 1ste en 2de graad.
1.3 De student selecteert leerinhouden rekening houdend met het niveau van de leerlingen, doelen, timing en relevantie.
1.5 De student kiest gepaste werkvormen en leermiddelen bij de uitwerking van lessen.

3. De leraar als inhoudelijk expert:
3.1 De student beheerst de vakinhouden en werkt zelfstandig zijn/haar taalbeheersing bij.

4. De leraar als organisator:
4.2 De student plant microteaching, oefeningen, taken en lectuur in.
Specifiek: De student past de spraakkunst en woordenschat correct toe in geschreven en gesproken taal. De student verklaart grammaticale regels met de juiste terminologie. De student herkent en verbetert fouten. De student kan een vlot gesprek voeren un het Frans.

Inhoud

- Communicatieve vaardigheden: dictée, spreekopdrachten, schrijfopdrachten, lectuur, ...
- Taalkunde (Grammaire): herhaling basisgrammatica 1ste en 2de graad S.O.
- Didactiek: evaluatie + werken met authentieke documenten

Studiematerialen

Meer info op de cursussen- en boekenlijst.

Handboeken

  • Grammaire 2000 (incl. cd-rom)

Toledo (Digitale leeromgeving)

  • Online studiemateriaal

Evaluatie



Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Mondeling examen20%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Schriftelijk examen40%
Eerste examenkansEerste examenperiode (januari)Tussentijdse evaluatie40%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Mondeling examen60%
Tweede examenkansDerde examenperiode (augustus)Schriftelijk examen40%