Hoofdpagina | bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs
Onderwijsorganisatie en -beleid
Docenten
- Vanlommel Christiana
- Simons An
- Rogier Godelieve
Onderwijsvorm
Begincompetentie
- Kennis van de onderwijsactualiteit via kranten, tijdschriften en andere media
- Op de hoogte zijn van deontologie en de opdracht van de leraar kleuteronderwijs via ervaringen tijdens stages in de eerste twee programmajaren
Eindcompetentie
Functioneel geheel 4: Organisator
4.5 Administratieve en andere taken op een correcte en efficiƫnte wijze plannen en uitvoeren.
Functioneel geheel 6: Partner van ouders/verzorgers
6.3 Zich houden aan de deontologie van het beroep.
Functioneel geheel 7: Lid van een schoolteam
7.2 Binnen het team over een taakverdeling overleggen en deze naleven.
7.5 Op de hoogte zijn van de eigen rechtspositie en die van de kinderen en dit naleven.
Functioneel geheel 9: Lid van de onderwijsgemeenschap
9.1 De uitdaging durven aangaan om via bijscholingen/studiedagen/werkgroepen en participatieraden contacten te leggen binnen en buiten de school en in gesprek te treden over onderwijsvisie, plaats en rol van de school en het beroep van leraar in de samenleving.
Inhoud
- Onderwijswetgeving
- Deontologie
- Onderwijsactualiteit
- Inhouden m.b.t. de instap in de praktijk
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Schriftelijk examen | | 100% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Schriftelijk examen | | 100% |