Hoofdpagina | Brugprogramma Bachelor in de verpleegkunde
Stages en praktijkreflectie 4
Docenten
- Vanhelleputte Philine
- Vandecandelaere Katrien
Onderwijsvorm
Begincompetentie
= eindcompetenties van het opleidingsonderdeel verpleegkundig management en regelgeving.
Eindcompetentie
De verpleegkundige als KLINISCH BEOORDELAAR EN ZORGVERLENER verleent professioneel verpleegkundige zorg op maat
05. verpleegkundige zorg verlenen vanuit wetenschappelijk perspectief
06. Relevante gegevens verzamelen over het cliëntsysteem in de verpleegkunde
10. De resultaten van de zorgverlening evalueren en bijsturen
De verpleegkundige als ORGANISATOR EN COÖRDINATOR organiseert en coördineert de diverse aspecten van de zorg
13. De zorg organiseren en coördineren
De verpleegkundige als PROFESSIONAL levert een bijdrage aan het bevorderen van de kwaliteit van de verpleegkundige zorg
14. Handelen in functie van kwaliteitszorg
15. Zich professioneel ontwikkelen
De verpleegkundige als LID VAN HET TEAM werkt intra- en interprofessioneel samen om de visie en de doelen van de zorg te realiseren
18. Interprofessionele relaties opbouwen en samenwerken in het kader van
gemeenschappelijke zorgdoelstellingen
De verpleegkundige als LID VAN DE SAMENLEVING vervult een rol in de samenleving in functie van gezondheid en welzijn
20. Positief bijdragen tot profilering van het beroep
21. Open staan voor het economisch, sociaal en ethisch beleid binnen de gezondheidszorg
Inhoud
De bedoeling van dit opleidingsonderdeel is dat de student de theoretische inzichten verworven in het opleidingsonderdeel "verpleegkundige management en regelgeving" kan integreren in de dagdagelijkse praktijk. Dit wordt getoetst aan de hand van een opdracht.
Meer concreet is het de bedoeling om de organisatiestructuur en het functioneren van het eigen werkterrein te verkennen.
Studiematerialen
Meer info op de cursussen- en boekenlijst.
Evaluatie
Eerste examenkans | Tweede examenperiode (juni) | Opdrachten | | 100% | Tweede examenkans | Derde examenperiode (augustus) | Opdrachten | | 100% |