De student bestudeert warmte, vocht en geluid in gebouwen. Na een eerste kennismaking met de basisbegrippen van warmtetransport, vochttransport en akoestiek, gaat hij/zij over tot praktische toepassingen. De student leert het isolatieniveau van een gebouw bepalen gebruikmakend van de bestaande normen en software. De student kan voorstellen ter verbetering formuleren. Hij/zij bepaalt de positie van een dampscherm. Hij/zij zoekt naar oorzaken van en oplossingen voor vochtproblemen in gebouwen. Hij/zij ontwerpt auditoria en kantoorgebouwen met optimale akoestische eigenschappen.
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC1 Op basis van de wensen van de opdrachtgever/klant een programma van eisen opstellen voor een product/systeem/dienst dat/die voldoet aan de wensen van de opdrachtgever en realiseerbaar is.
- BC2 Een keuze maken uit een aantal bestaande of zelf bedachte concepten, oplossingen en/of implementaties.
- BC4 Samen met anderen een product/systeem/dienst op een gestructureerde wijze ontwerpen dat voldoet aan de opgelegde eisen.
- BC9 Het productieproces beoordelen en bijsturen en eventueel innoveren.
- BC22 Het productieproces op een milieubewuste en energiebewuste manier ontwerpen/beheren/onderhouden.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties