De student analyseert een opdracht en bedenkt in team een creatieve oplossing. Het is belangrijk dat de student buiten de technische competenties ook de niet-technische competenties ontwikkelt. Vergaderen, plannen, presenteren, leiding geven, ... staan dan ook centraal tijdens het projectwerk.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC1 Programma van eisen opstellen
- BC2 Keuzes maken
- BC3 Technische dossiers samenstellen
- BC4 Elektronische systemen ontwikkelen
- BC5 Elektronische systemen samenstellen
- BC6 Elektronische systemen configureren
- BC7 Elektronische systemen testen en beproeven
- BC8 Elektronische systemen installeren en in bedrijf stellen
- BC9 Elektronische systemen optimaliseren
- BC10 Elektronische systemen operationeel houden en herstellen
- BC11 Economische principes begrijpen en toepassen
- BC12 Communiceren in een andere taal
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties