Hier krijgt de student de praktijk van de digitale logica in de vingers. De student simuleert schakelingen rond combinatorische en sequentiële systemen in een software-omgeving. Naast simulaties bouwt de student schakelingen praktisch op met behulp van allerlei IC’s. Een belangrijk topic is dat de student de praktisch opgebouwde schakelingen toetst aan de theoretische en gesimuleerde schema’s.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC4 Elektronische systemen ontwikkelen
- BC7 Elektronische systemen testen en beproeven
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties