Marketing (2009-2010)

De student verwerft een inzicht in de verschillende aspecten van marketing.  De student leert eerst hoe de consument denkt.  Hij bekijkt de verschillende marktsegmentatiemethoden.  De student zoekt via desktop research naar marktinformatie en verwerft ervaring in het opstellen van enquêtes. De student bekijkt de 4 P's van de marketing mix zowel theoretisch als praktisch.  De student onderzoekt ook hoe een bedrijf in de industriële markt aan marketing doet via een desktop onderzoek en rechtstreekse contacten met de bedrijfswereld. De student communiceert zijn praktische bevindingen via schriftelijke en mondelinge verslaggeving.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 05. Leiding geven
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken

C. Beroepsspecifieke competenties    

  • BC2 De bachelor in de logistiek is assertief, doortastend.
  • BC3 De bachelor in de logistiek is pro-actief, vooruitdenkend en houdt rekening met mogelijke gebeurtenissen in de toekomst.
  • BC4 De bachelor in de logistiek is in staat te presteren in een stressvolle situatie.
  • BC6 De bachelor in de logistiek is in staat zijn werk met de nodige nauwkeurigheid en stiptheid uit te voeren.
  • BC7 De bachelor in de logistiek is in staat een taak op een verantwoorde wijze uitvoeren of laten uitvoeren.
  • BC9 De bachelor in de logistiek is in staat te werken met o.a. tekstverwerking, rekenbladen, databases, internet, e-mail, …
  • BC11 De bachelor in de logistiek is in staat taken te plannen en te organiseren.
  • BC14 De bachelor in logistiek is in staat logistieke adviezen te geven voor interne bedrijfsonderdelen en externe bedrijven, voornamelijk op het terrein van de organisatie van bedrijfskundige processen, financieeleconomische beslissingen en fysieke systemen voor productie, opslag, transport en handling.
  • BC15 De bachelor in logistiek is in staat het inkoopproces te ontwikkelen en inkoop te relateren aan de totale logistieke beheersing.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

OO:
05101175
Code:
05101175
Vakcoördinator:
Lina Matheussen
Semester:
2
Studiepunten:
4
Creditcontract mogelijk?
Ja
Examencontract mogelijk?
Ja
Deeltijds:
Onderwijstaal:
Nederlands
Opleidingsonderdeel type:
inleidend