In deze cursus leert de student een dienstverlenend bedrijf doorlichten op marketing vlak. De student leert marketingdoelstellingen definiëren en oplossen. De student leert dat kwaliteit , personeel en ICT tools belangrijke aspecten zijn om een bedrijf te managen. In het deel verkooptechnieken leert de student hoe een vertegenwoordiger een goede relatie kan opbouwen met zijn klanten en het vertrouwen kan winnen van zijn klanten om uiteindelijk zijn doelstellingen te behalen
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties