De hoofdaandacht gaat uit naar zakelijke communicatie, met de klemtoon op lezergericht schrijven. Dit omvat niet alleen de traditionele handelscorrespondentie (layout volgens BIN-norm, prijsaanvraag, offerte, bestelling, klachtenbrief, rappelbrief, enz.) maar ook alle vormen van schriftelijke communicatie die in het moderne bedrijfsleven voorkomen: e-mail, interne dienstnota's, communicatie, verkoopbrieven. Spelling en taalvaardigheid passeren snel de revue. Ook mondelinge taalvaardigheid (presenteren, vergaderen) komt hierbij aan bod.
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC1 De bachelor in de logistiek is in staat om klantgericht te denken en te handelen.
- BC6 De bachelor in de logistiek is in staat zijn werk met de nodige nauwkeurigheid en stiptheid uit te voeren.
- BC9 De bachelor in de logistiek is in staat te werken met o.a. tekstverwerking, rekenbladen, databases, internet, e-mail, …
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties