In het opleidingsonderdeel godsdienst bestuderen we op een exemplarische manier het leerplan godsdienst voor de lagere school. De studenten maken op een actieve en creatieve manier kennis met het leerplan. Volgende inhoudelijke elementen komen aan bod: beginsituatie in de godsdienstles, hoofddoelen van godsdienstonderwijs, communicatie, leren vragen stellen, leermiddelen, bijbelverhalen. De studenten worden doorheen de lessen bekwaam geacht om zelf een lesvoorbereiding godsdienst te maken en een les te typeren als een godsdienstles volgens de principes van het leerplan.
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C05 Innovator-onderzoeker.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties