Zelfsturing en actieonderzoek deel 2 (2009-2010)

In dit opleidingsonderdeel leert de student onder begeleiding zicht te krijgen op het eigen leerproces. Geleidelijk aan verwerft de student de nodige reflectie- en onderzoeksvaardigheden waarmee hij het eigen leerproces kan optimaliseren. Deze vaardigheden zijn de voorwaarden voor een verdere professionele ontwikkeling tijdens de uitoefening van het beroep. In het tweede jaar ligt de nadruk op het leerproces met betrekking tot zelfsturing als persoon en als vakleerkracht.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties    

  • C03 Inhoudelijk expert.
  • C05 Innovator-onderzoeker.
  • C06 Partner van ouders en verzorgers.
  • C07 Lid van schoolteam.
  • C09 Lid van de onderwijsgemeenschap.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

OO:
11106924
Code:
11106924
Vakcoördinator:
Kaatje Nevelsteen
Semester:
1+2
Studiepunten:
3
Creditcontract mogelijk?
Ja
Examencontract mogelijk?
Ja
Deeltijds:
Onderwijstaal:
Nederlands
Opleidingsonderdeel type:
inleidend