In dit opleidingsonderdeel verwerft de student vakkennis, vaardigheden en attitudes die nodig zijn om wiskunde te onderwijzen aan leerlingen van de eerste en tweede graad secundair onderwijs en het volledige beroepsonderwijs. Dit opleidingsonderdeel staat in de drie jaren van de opleiding op het programma.
In het derde jaar van de opleiding worden wiskundigen en didactische thema's uit het eerste en tweede jaar verder uitgediept en toegepast. We besteden ook bijzondere aandacht aan goniometrie, getallenverzamelingen en structuren.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De student heeft een positieve ingesteldheid t.o.v. het leren van wiskunde. Hij bezit inzichten en vaardigheden op het niveau van het einde van het secundair onderwijs. Daarnaast heeft hij een goede kennis van de leerstof wiskunde uit de eerste en tweede graad van het secundair onderwijs en beheerst hij deze leerstof ook inzichtelijk.