Marketing cases en projecten (2009-2010)

Vertalen van het concept "marketing = bedrijfsactiviteit" naar concrete, in praktijk gesitueerde "bedrijfsorganisatiebehoeften" en de manier waarop die concreet aangepakt kunnen worden. Tijdens het eerste semester gaan we dieper in op sales support en worden de beginselen van projectmanagement uitgelegd, tijdens het tweede semester brengen we dit en de praktijk van de andere vakken samen in een groot project.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 08. Teamgericht kunnen werken

C. Beroepsspecifieke competenties    

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C02 De rol van analist.
  • C03 De rol van adviseur.
  • C04 De rol van coördinator.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

OO:
02105250
Code:
02105250
Vakcoördinator:
Caroline Van Looy
Semester:
1+2
Studiepunten:
9
Creditcontract mogelijk?
Ja
Examencontract mogelijk?
Ja
Deeltijds:
Onderwijstaal:
Nederlands
Opleidingsonderdeel type:
verdiepend