Uitwerken van een zorginitiatief op school (2009-2010)

In zorgdimensie 3 van de opleiding staat zorgen voor kwaliteit op school (interne kwaliteitszorg) en het creëren van een kader om kwaliteitsvolle zorg te kunnen realiseren centraal.

 

In deze integratieopdracht wordt de student uitgedaagd om een zorginitiatief op schoolniveau (mee) uit te werken dat er op gericht is om het bestaande zorgsysteem te verbeteren. Dit dient gekaderd te zijn binnen de principes van interne kwaliteitszorg. Het is niet voldoende dat zij reflecteren op een lopend traject of project. Dit kan uiteraard een deel van de opdracht zijn, maar zij moeten er zelf bij betrokken zijn. In het geval dat zij geen deel uitmaken van het zorgteam, kan het zijn dat ze samen met een collega uit dit team iets uitwerken.

 

Belangrijk bij deze opdracht is dus dat de studenten uit hun eigen klaswereld treden. Zorgcoördinatie gebeurt altijd in communicatie met anderen en dit is dan ook een essentieel onderdeel van de opdracht: de studenten moeten durven en kunnen overleggen met anderen zoals collega’s, directie, ouders, externen. Zij moeten dit overleg kunnen organiseren, structuren en de leiding nemen tijdens het gesprek.

 

A. Algemene competenties

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

C. Beroepsspecifieke competenties    

A. Volgtijdelijkheid

Zorgverbreding en remediƫrend leren (BNB) / / Organisatievaardigheden

B. Competenties

OO:
10105787
Code:
10105787
Vakcoördinator:
Ellen Stoffels
Semester:
1+2
Studiepunten:
6
Creditcontract mogelijk?
Ja
Examencontract mogelijk?
Ja
Deeltijds:
Onderwijstaal:
Nederlands
Opleidingsonderdeel type:
verdiepend