Internationaal ondernemen Spaans (2009-2010)

Met een talrijke Spaanssprekende bevolking is Spaans een belangrijke handelstaal.  De cursus richt zich op de basisvereisten die gesteld worden voor communicatie binnen een handelsmidden.  Daarbij komt aandacht voor de Spaanstalige context, zoals cultuur en algemene info over deze delen van de wereld.Het luik Internationale Topics en Cases behandelt een breed gamma van onderwerpen die de studenten op verschillende manieren in contact moeten brengen met de context van het internationaal handeldrijven. Zowel export als import worden benaderd, telkens vanuit verschillende invalshoeken. Er is aandacht voor zowel economische factoren als omgevingsfactoren zoals cultuur, persoonlijke aspecten, geografische elementen enz. De leerstof wordt geïllustreerd aan de hand van enkele typegebieden die economisch als 'actueel' kunnen beschouwd worden, er zij gastsprekers en de studenten werken, samen met bedrijven aan een intercultureel project. Er wordt een studiereis voorzien. 

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 05. Leiding geven
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

C. Beroepsspecifieke competenties    

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

OO:
02105450
Code:
02105450
Vakcoördinator:
Johan Smeuninx
Semester:
1+2
Studiepunten:
12
Creditcontract mogelijk?
Ja
Examencontract mogelijk?
Neen
Deeltijds:
Onderwijstaal:
Spaans/Nederlands
Opleidingsonderdeel type:
verdiepend