Landschap (2009-2010)

Het landschap telt vele aspecten. Tuinen, parken en aangelegde landschappen maken een wezenlijk en rustgevend onderdeel uit van onze leefomgeving. Met het openbaar groen bieden overheden ruimtes voor de verstedelijkte mens om op adem te komen. Een goede landinrichting zorgt er voor dat de belangen van zoveel mogelijk mensen (en andere organismen) met elkaar verzoend worden.

A. Algemene competenties

  • 01. Op een wetenschappelijke wijze kunnen denken en handelen
  • 02. Kunnen omgaan met complexe problemen
  • 03. Beschikken over het vermogen tot oordeelsvorming in een onzekere context
  • 05. Beschikken over het vermogen tot communiceren van het eigen onderzoek en probleemoplossingen met vakgenoten en leken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 01. Kunnen gebruiken van methoden en technieken in onderzoek
  • 02. Kunnen ontwerpen van onderzoek
  • 03. Kunnen toepassen van paradigma' s in het domein van de wetenschappen en het kunnen aanduiden van de grenzen van paradigma' s
  • 05. Het vermogen tot originaliteit en creativiteit met het oog op het continu uitbreiden van de kennis en inzichten
  • 08. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties    

  • C01 Inzicht hebben in de nieuwste kennis van het vakgebied of delen ervan.
  • C02 In staat zijn om de wijze waarop de theorievorming evolueert, te volgen en te interpreteren.
  • C04 Een onderzoekende houding aannemen, zelfstandig en resultaatgericht onderzoek kunnen uitvoeren.
  • C25 Een ecosysteem en landschap kunnen begrijpen, ontwerpen, optimaliseren en realiseren (BIO).

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

OO:
03100249
Code:
03100249
Vakcoördinator:
Dirk De Roose
Semester:
1+2
Studiepunten:
8
Creditcontract mogelijk?
Ja
Examencontract mogelijk?
Ja
Deeltijds:
Onderwijstaal:
Nederlands
Opleidingsonderdeel type:
inleidend