In dit opleidingsonderdeel verwerft de student de specifieke attitude, kennis en vaardigheden om de motorische en psychosociale ontwikkeling van de kinderen te stimuleren ifv. welbevinden en betrokkenheid. Uit het domein van de bewegingsopvoeding worden een aantal leerinhouden geselecteerd die de student leert aanpassen aan de situatie en het niveau van de doelgroep.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C07 Lid van schoolteam.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De student is in staat om zonder hulpmiddelen 50 meter te zwemmen in een zwemstijl naar keuze.