De studenten leren in groep een marketingplan schrijven voor een bestaande KMO uit de Kempen.
Ze gaan op zoek naar een nieuwe toepassingen voor een bestaand product of dienst. Hiervoor gebruiken ze brainstormtechnieken.
Daarna gaan ze pro-actief op zoek naar informatie over klanten, concurrenten, de markt en de omgeving. Ze stellen een product/markt matrix op en analyseren de kritische succesfactoren. Deze informatie vertalen ze naar een marketingplan.
Ze gaan projectmatig te werk en schrijven een projectplan.
Er is een tussentijdse evaluatie waarbij de KMO feedback geeft en een eindrapportering en presentatie van de resultaten voor de KMO.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De rol van informatiebeheerder.
- C02 De rol van analist.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties