Internationaal ondernemen Duits (2009-2010)

Bij Duits ligt de nadruk op het communiceren in bedrijfssituaties: presenteren, telefoneren, verkoopsgesprekken en correspondentie komen uitgebreid aan bod. Qua grammatica leer je de verbuiging van het adjectief.

In het luik Internationale Topics en Cases verwerven de studenten  theoretische en praktische kennis om een exportplan te kunnen maken. De studenten maken in team een exportplan voor een opdracht van  reële onderneming waarvoor door de docent coaching is voorzien. 

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 05. Leiding geven
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties    

  • C02 De rol van analist.
  • C03 De rol van adviseur.
  • C04 De rol van coördinator.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

OO:
02105635
Code:
02105635
Vakcoördinator:
Katrijne Van Hoof
Semester:
1
Studiepunten:
6
Creditcontract mogelijk?
Ja
Examencontract mogelijk?
Neen
Deeltijds:
Onderwijstaal:
Nederlands/Duits
Opleidingsonderdeel type:
verdiepend