Dit opleidingsonderdeel omvat de twee delen "mens in beweging" en "sport in maatschappijlijke context".
Mens in beweging.
De student verwerft essentiële en specifieke vakkennis omtrent de bouwstenen van het menselijk lichaam en het algemeen functioneren hiervan. Anatomie, fysiologie en bewegingsanalyse vormen de hoekstenen van dit vak.
Sport in maatschappelijke context.
De student verwerft inzicht hoe socioculturele en maatschappelijke ontwikkelingen invloed hebben op het fenomeen 'sport'. Ook de kennis omtrent de betekenis, geschiedenis en organisatie van de recreatieve sport vanuit een brede maatschappelijke context maken deel uit van dit opleidingsonderdeel.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C03 Inhoudelijk expert.
- C10 Cultuurparticipant.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Geen specifieke voorkennis is vereist.